روغن گیربکس و مشکلات فنی هیوندای و کیا
نوشته شده توسط : رعنا

خودرو های کره ای خودرو های بسیار خوبی هستند اما باید توجه داشت که مشکلاتی نیز دارند. مانند هر خودرو دیگری. قطعا هیچ خودرویی وجود ندارد که همه چی تمام باشد. امروز در این مطلب قصد داریم تا علاوه بر اینکه می‌خواهیم اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه مشکلات فنی کیا و هیوندای در اختیار شما قرار دهیم می‌خواهیم اطلاعات بسیار خوبی را نیز در زمینه روغن گیربکس که یکی از اصلی ترین لوازم یدکی کیا است نیز در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

مشکلات فنی این دو کمپانی کره ای

اصولا زمانی که خودروهای سانتافه و اپتیما و سوناتا یاتاقان میزنند شما اگر شانس داشته باشید و متوجه صدای غیر طبیعی موتور شوید و آن را سریعا خاموش کنید، با مشکل شاتون زدن مواجه نخواهید شد ولی در عمل به دلیل صدای سیستم صوتی و عدم تسلط فنی راننده به مسائل فنی، ممکن است یاتاقان به حدی لق شود که شاتون بشکند و از سیلندر بیرون بزند.

با تمام این احوال برخی به دلیل هزینه بسیار بالای تعمیر موتور تمایل ندارند میلنگ نو تهیه کنند. برای این دست افراد نیز می توان عنوان کرد ریسک تراش میلنگ بالاست و ممکن است موتور جواب ندهد ولی مرکز دکتر موتور با تهیه تجهیزات سنگین و به روز تراشکاری کامپیوتری در کارگاه خود، نمونه هایی داشته که موتور جواب داده است و میتوانید از آن استفاده کنید. اویل پمپ حتما باید عوض شود، ست کامل یاتاقان ها، پک واشر و مدت یک هفته عموما نیاز است. این نیز یکی دیگر از مشکلات فنی کیا و هیوندای است.

زمانی که آب وارد یونیت شود اتصالی درون برد رخ می دهد و ابتدا قطعات پلاستیکی یونیت شروع به آب شدن می کنند و در ادامه با شعله ور شدن آتش خودروی سانتافه آتش می گیرد و می سوزد. در روند تعمیراتی و رفع این مشکل ، هیوندای یک رله بر سر مدار برق یونیت abs قرار داده می شود و خود یونیت نیز با نمونه اصلاح شده تعویض می گردد.

خرید روغن گیربکس هیوندای و کیا

روغن گیربکس مایعی است که از آن برای روانکاری قطعات متحرک داخل گیربکس، جعبه فرمان و همچنین دیفرانسیل استفاده میشود. به این روغن همچنین واسکازین یا روغن جعبه دنده نیز گفته میشود. این روغن با روغن موتور تفاوت دارد و در آن از مواد خاصی استفاده میشود که گیربکس را از فشار آسیب محافظت میکند. زمانی که حس کردید که دنده شما به خوبی جا نمیرود یا اصلا جا نمی رود اولین چیزی که باید به آن شک کرد، اتمام روغن گیربکس ماشین یا کاهش غلظت مواد افرودنی ویژه آن است. بنابراین اگر ماشین کیا یا هیوندای شما نیز در تعویض دندان دچار مشکل است حتما به فکر تعویض و خرید روغن گیربکس هیوندای یا روغن گیربکس کیا باشید.

کلام نهایی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه برخی از مشکلات هیوندای و کیا در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همچنین درمورد یکی از اصلی ترین قطعات کیا و هیوندای، یعنی روغن گیربکس نیز توضیحاتی را ارائه دهیم. اگر از یک خودرو کره ای استفاده می‌کنید و قصد خرید روغن گیرکبس و یا هر یک از لوازم یدکی آن را دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا از فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو استفاده کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.





:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: