مراقبت های لازم پس از جراحی لاغری
نوشته شده توسط : رعنا

پس از انجام هر گونه عمل جراحی، باید یکسری نکات و مراقبت هایی را انجام داد و رعایت کرد. عمل جراحی اسلیو نیز مانند سایر جراحی ها نکات و مراقبت هایی دارد که باید رعایت شود. امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این رابطه به شما بگوییم. لطفا تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

دو هفته اول پس از عمل

در طول عمل برش‌های بسیار جزئی بر روی شکم ایجاد می‌شود که پس از اتمام جراحی، بخیه و پانسمان می‌شوند. مراقبت از این زخم‌ها بسیار مهم است و باید حتماً موارد زیر را در خصوص آن‌ها رعایت فرمایید:

استحمام روزانه و شستشوی روزانه زخم‌ها و اطراف درن با آب و صابون

خشک کردن کامل محل زخم ها پس از استحمام. در صورت خیس شدن پانسمان باید تعویض شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد BMI اینجا کلیک کنید.

دارو هایی که باید استفاده شوند

در روند مراقبت های بعد از عمل لاغری اسلیو در طول ۲ هفته اول، می‌بایست داروهای زیر به صورت منظم و مطابق دستور پزشک مصرف شوند:

  1. آمپول ضد انعقاد زیر جلدی به صورت روزانه تزریق شود.
  2. سرم قندی-نمکی روزانه ۱ لیتر تا ۵ روز به جهت اینکه در روزهای اول بعد از عمل بدن دچار کمبود آب نشود.
  3. شربت MOM هر ۸ ساعت ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری (در صورت ایجاد اسهال مقدار و دفعات آن کم و در صورت عدم دفع مدفوع، مقدار دفعات می تواند بیشتر شود.)
  4. قرص پنتوپرازول ۴۰ میلی گرم صبح و شب یک عدد

15 تا 1 ماه پس از عمل

بعد از ۲ هفته تا یک ماه نیاز است تا همچنان مراقبت های بعد از عمل لاغری اسلیو را با دقت ادامه داد. در این ۲ هفته  می توانید کلیه مواد غذایی به جز غلات (گندم، جو و برنج) را به صورت میکس و میل کنید. البته مصرف لعاب برنج و یا مایع صاف شده غذاهای حاوی غلات منعی ندارد.

بیمار باید پس از عمل اسلیو معده دست کم ۲ مراجعه به جراح داشته باشد. مراجعه اول باید ۱ هفته پس از روز عمل جهت خارج کردن درن توسط پزشک و کنترل بخیه ها صورت بگیرد. مراجعه دوم نیز دو ماه بعد از جراحی نیاز است.

پس از ۴ هفته کلیه مواد غذایی را پس از هماهنگی با پزشک معالج می توانید به صورت جامد میل مایید. البته همچنان باید از مصرف غذاهای حاوی غلات (گندم، جو و برنج) تا ۲ ماه پس از عمل اکیدا خودداری نمایید.

درمورد کالری بیشتر بدانید.

سخن آخر

رعایت موضوعاتی که در بالا گفته شد می‌تواند کمک شایانی در روند بهبود شما عزیزان داشته باشد. شما می‌توانید مطالعه مقالات وبسایت هایی همچون جراحی لاغری و عمل اسلیو اطلاعات بسیار خوبی را مشابه موضوع مطرح شده دریافت کنید که در آینده می‌تواند بسیار به شما کمک کند. امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد.





:: بازدید از این مطلب : 378
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: