ارتودنسی نامرئی یا اینویزیلاین، همه چیز درمورد آن
نوشته شده توسط : رعنا

ما امروز اینجاییم تا اطلاعات بسیار کامل و خوبی را در زمینه ارتودنسی نامرئی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این مورد به شما عزیزان بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا همه چیز را در این باره بدانید.

ارتودنسی نامرئی

همانطور که احتمالاً خودتان هم می‌دانید، یک متخصص ارتودنسی، سوای از اینکه دانش بسیار زیادی برای برطرف کردن ناهماهنگی‌های دندانی و فکی دارد، برای اینکه بتواند دندان‌ها را ردیف، تراز و منظم کند از دستگاه‌های ارتودنسی کمک می‌گیرد.

این دستگاه‌ها را معمولاً بر اساس شکل و ظاهر و یا نحوه درمان دسته بندی می کنند. یعنی ما چند دسته بندی مختلف برای دستگاه های ارتودنسی داریم. مثلا ثابت یا متحرک بودن دستگاه‌ها، یک مدل دسته‌بندی رایج در دنیای ارتودنسی است. در این نوع نامگذاری (یا دسته بندی)، به استفاده از دستگاه‌هایی که در تمام طول درمان به دندان‌ها می‌چسپند، “ارتودنسی ثابت” و به استفاده از دستگاه‌های متحرک با قابلیت جابجایی نیز، “ارتودنسی متحرک” گفته می‌شود.

تاکنون چند نوع دستگاه ارتودنسی ساخته و استفاده شده که چندان قابل توجه نیستند و زمانی که شما تحت درمان با آن ها هستید کسی نمیفهمد شما تجت درمان ارتودنسی هستید. مهم ترین دستگاه های نارمرئی عبارتند از:

ارتودنسی دیمون شفاف

ارتودنسی با پلاک شفاف و متحرک

ارتودنسی لینگوال یا پشت دندانی

ارتودنسی با براکت های شفاف و همرنگ دندان (ارتودنسی سرامیکی)

در تمام دنیا زمانی که صحبت از ارتودنسی نامرئی می‌شود، معمولا منظور استفاده از پلاک‌های شفاف ارتودنسی است. همانطور که در تصویر زیر می‌بینید، این دستگاه در اصل نوعی قالب دندانی است که می‌تواند روی دندان ها سوار شده و به منظم شدن آن ها کمک کند.

ارتودنسی بدون سیم که در بخش قبلی از آن رونمایی کردیم، می تواند اغلب مشکلات ارتودنسی را برطرف کند. اما به صورت اختصاصی مشکلات و ناهنجاری های جزئی تا متوسط  را می شود با این روش به بهترین شکل درمان و اصلاح کرد.

سایر روش های ارتودنسی نامرئی و بی سیم مانند دیمون، لینگوال و سرامیکی را البته می توان برای درمان مشکلات شدیدتر هم استفاده کرد. اما کاربرد پلاک های شفاف و بی سیم در حد برطرف کردن مشکلات جزئی تا متوسط است.

چون چندین مدل دستگاه داریم (که در اصطلاح نامرئی هستند و حین استفاده چندان قابل توجه نیستند)، در نتیجه درمان با هر کدام از این روش‌ها و مدل‌ها، هزینه‌های خاص خودش را دارد. و ما یک قیمت واحد برای ارتودنسی نامرئی نداریم. بلکه یک محدوده قیمت عنوان می‌کنیم.

سخن آخر

اول از همه باید بگوییم که ساپساگجذاریم که تا اینجای مطلب با ما همراه بودید. اصلی ترین موضوعی که باید بدانید این است که کسب اطلاعات و داشتن دانش کافی در مورد هر موضوعی باعث می‌شود تا شما بتوانید بهترین تصمیم را برای آینده و سلامت خود بگیرید و هیچوقت دچار پشیمانی نشوید. ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه با شما به اشتراک بگذاریم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.





:: بازدید از این مطلب : 276
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: