هر آنچه ما حتما باید درمورد ارتودسنی بدانیم
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی بهترین شیوه درمان نا هنجاری ها و نا هماهنگی های دهان و دندان و فک است. ما امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار مناسب و خوبی را در زمینه ارتودنسی و درمان ارتودنسی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در باره این موضوع در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

ارتودنسی دندان چیست؟

با توجه به افزایش آگاهی مردم در خصوص سلامتی دهان و دندان و فرهنگ سازی‌های گسترده‌ای که دندانپزشکان طی چند سال اخیر در میان مردم انجام داده‌اند، احتمالا تاکنون بارها درباره ارتودنسی دندان و ضرورت انجام آن، چیزهایی شنیده‌اید و تا حدی با آن آشنا هستید.

“ارتودنتیکس” یا (Orthodontics) یعنی علم، دانش و مهارت اصلاح دو مشکل نامنظمی یا ناهماهنگی دندان‌ها + روابط نادرست و غیر طبیعی بین فکی. به عبارتی هر زمان دندان‌ها و فک‌ها هماهنگی، نظم و تراز طبیعی خود را از دست دهند، یک متخصص ارتودنسی یا ارتودنتیست وارد عمل شده و با روش‌های مختلفی که در ادامه می‌خوانید، اقدام به اصلاح، منظم و هماهنگ کردن آن‌ها می‌کند.

در صورت انجام ندادن ارتودنسی چه اتفاقی می‌افتد

اگر نیازمند درمان برای منظم شدن دندان ها باشیم اما به یک ارتودنتیست مراجعه نکنیم چه چیزی در انتظار ما خواهد بود؟

اگر نیازمند درمان برای منظم شدن دندان ها باشیم اما به یک ارتودنتیست مراجعه نکنیم چه چیزی در انتظار ما خواهد بود؟

ما همیشه قبل از شروع درمان، با تمام مراجعان‌مان، یک گفتگوی دوستانه و کاملاً صمیمی داریم. اغلب مراجعان از طریق سایت و فرم دریافت نوبت آنلاین، با ما ارتباط برقرار می‌کنند. که هماهنگی‌های لازم جهت مراجعه حضوری (مخصوصاً در این دوره دست و پا گیر کرونا) را پرسنل مطب‌ بر عهده دارند.

در این جلسه، ما ابتدا معاینه فیزیکی داریم. و دهان و دندان را به صورت بصری و با کمک تجهیزات معمولِ دندانپزشکی چک می‌کنیم. سپس تمام مشکلات موجود و احتمالی را تشخیص می‌دهیم. البته کار تشخیص ما، تنها محدود به معاینه نخواهد بود و با کمک تصاویر اشعه ایکس، موقعیت دندان‌ها و وضعیت فک شما را بررسی خواهیم کرد.

گاهی اوقات، مشخص می‌شود برخی از بیماران نیازی به درمان ندارند و ما روش‌های جایگزین را به آن‌ها توصیه می‌کنیم. اما در اغلب موارد، بعد از مشخص شدن مشکل و شدت آن، درباره مسیر درمان، نوع و روش منظم شدن دندان یا فک، هزینه ارتودنسی دندان، مدت زمان پروسه و …. کاملاً صحبت و گفتگو خواهیم کرد.

نصب دستگاه

یک سری وسیله و ابزار وجود دارند که ما برای منظم کردن دندان‌های شما، از آن‌ها استفاده می‌کنیم. به این وسایل معمولاً “دستگاه ارتودنسی” گفته می‌شود. شفاف بگوییم که بدون این دستگاه‌ها، ما عملاً نمی‌توانیم دندان‌های شما را منظم و مرتب کرده، یا تغییری در موقعیت آن‌ها ایجاد کنیم.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوب و مناسبی را در رابطه با ارتودنسی دندان و درمان ارتودنسی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم که مطمئن هستیم تا کنون مفید بوده است. امیدواریم از این مطلب استفاده کرده باشید و برای شما مفید بوده باشد.





:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: