قیمت ارتودنسی و همه چیز راجع به آن
نوشته شده توسط : رعنا

قیمت ارتودنسی یکی از مهمترین فاکتور های انتخاب شیوه درمانی ارتودنسی محسوب می‌شود. ما امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه قیمت انواع شیوه های درمانی ارتودنسی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا بتوانید به راحتی برای سلامت و آینده خود تصمیم بگیرید. با ما همراه باشید.

قیمت تقریبی ارتودنسی دندان در سال 1400

تقریبا هیچ کلینیک، مطب یا حتی سایتی را پیدا نمی‌کنید که هزینه ارتودنسی دندان را به صورت دقیق عنوان کرده باشد و یا وارد جزئیات آن شده باشد. البته دلیل مشخصی دارد.

زیرا برخلاف پروسه‌های رایج دندانپزشکی (مانند کشیدن دندان که روند و تعرفه مشخصی دارد)، ارتودنسی یک درمان کاملا متفاوت است که نحوه درمان از شخصی به شخص دیگر متغییر است. یعنی هیچ دو شخصی عیناً مشابه هم درمان نمی‌شوند. بنابراین ذکر تعرفه دقیق ارتودنسی بدون معاینه حضوری ممکن نیست.

به عنوان یک توصیه اقتصادی، اگر تحت درمان ارتودنسی هستید و نیازمند اقدامات نامبرده بودید حتما به جای اینکه بین چند کلینیک دندانپزشکی یا چند مطب در رفت و آمد باشید، سعی کنید در مرکزی درمان خود را شروع کنید که یک مجموعه کامل از دندانپزشکان و متخصصان را در خمت دارد. شما در چنین مرکزی می توانید درمان ارتودنسی و تمام اقدامات دندانپزشکی مورد نیاز خود را در یک محل و با هزینه کمتر انجام دهید.

زیرا معمولا اگر همه موارد ذکر شده را با هم در یک مجموعه انجام شوند هزینه‌های شما (چه قیمت و هزینه ارتودنسی و چه هزینه های دیگر) به صورت چشمگیری کاهش خواهد یافت و دیگر رفت و آمد اضافی نیز نخواهید داشت.

عواملی که باعث افزایش هزینه ارتودنسی می‌شوند

هرچه نوع نامنظمی بیشتر یا معضل و ناهنجاری بزرگ تر باشد هزینه بیشتری برای درمان آن پرداخت می شود. به عنوان مثال هزینه درمان عقب یا جلو رفتگی فک به مراتب بیشتر از هزینه بستن فاصله بین دندان ها با ارتودنسی است.

هرچه شدت ناهنجاری بیشتر باشد برآورد نهایی هزینه هم بیشتر می شود. برای مثال فرض کنید بیمار مشکل شلوغی دندان دارد و یکی از فک هایش کوچک است. هزینه ارتودنسی دندان این شخص به مراب بیشتر از شخصی است که دندان های جلوی اش دچار شلوغی و ازدحام است.

با افزایش سن هزینه های درمان ممکن است بیشتر شود. یعنی قیمت ارتودنسی دندان کودکان کمتر است و بزرگسالان هزینه های بیشتری باید صرف کنند. زیرا در کودکان اصلاح ناهنجاری ها به دلیل اینکه در سن رشد قرار دارند آسان تر است.

بسته به نوع و شدت مشکل، متخصص ارتودنسی از دستگاه های متفاوتی برای درمان استفاده می کنند که هزینه هر کدام متفاوت است. برای مثال زمانی که از از پلاک های شفاف ارتودنسی استفاده شود حداقل هزینه ارتودنسی دندان را پرداخت می کنید و برای استفاده از ارتودنسی دیمون شفاف هزینه بالاتری باید صرف کنید.

سخن آخر

در این مقاله تمامی توضیحاتی که ممکن است لازم داشته باشید تا درمورد هزینه ارتودنسی راحت تر تصمیم بگیرید را آوردیم. اطلاعات بیشتر و کسب اطلاعات باعث می‌‍شود تا بتوانید بهترین تصمیم را برای آینده خود بگیرید و در آینده دچار پشیمانی نشوید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

 





:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: