درمورد ارتودنسی دندان چه می دانید؟
نوشته شده توسط : رعنا

باز هم یک مطلب دیگر درمورد ارتودنسی، درمانی قطعی و صد درصد تضمینی برای درمان نا هنجاری های دهان و دندان. امروز اینجاییم تا چیزهایی از ارتودنسی برای شما بگوییم که نمی‌دانید. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا همه چیز را درمورد این درمان قطعی و فوق العاده را به شما عزیزان بگوییم.

افرادی که باید از ارتودنسی استفاده کنند

هرحالتی (به جز چیزی که در تصویر می بینید) در خصوص دندان ها و فک ها پیش بیاید و در موقعیتی غیر از این ها داشته باشند، نیاز به درمان ارتودنسی دندان احساس می شود. در واقع هرچیزی که موقعیت دندان ها و فک ها را تغییر دهد، برای بازگرداندن دندان ها و فک ها به موقیت طبیعی و نرمال خود ما درمان ارتودنتیکس انجام می دهیم.

ارتودسنی وظیفه چه دندانپزشکی است؟

دندانپزشکان زیادی هستند که ادعا می کنند می توانند به خوبی به اصلاح نامنظمی های دندانی بپردازند. اما با وجود ادعای آن ها، انجام این کار را تنها باید به یک متخصص ارتودنسی دندان (ارتودنتیست) واگذار کرد.

این متخصصان پس از دریافت مدرک دندانپزشکی عمومی خود، با شرکت در یک آزمون اختصاصی (پس از قبول شدن در آن آزمون) وارد دوره تخصصی اصلاح ناهنجاری های دندانی و فکی می شوند.

آن ها 3 یا 4 سال به صورت تخصصی آموزش های لازم را می گذرانند و با مدرک معتبر تخصصی فارغ التحصیل می شوند. طی این چند سال آن ها با تمام علل نامنظمی های دندانی و تمام روش های اصلاح آن نامنظمی ها به وسیله دستگاه های پیشرفته آشنا می شوند.

بهترین سن شروع درمان ارتودنسی

متخصصان معتقدند که حتی اگر کودک مشکل خاصی در خصوص هماهنگی دندان های خود نداشته باشد بهتر است که از سنین 6 تا 8 سالگی به یک متخصص ارتودنسی خوب مراجعه کنند.

اگر مشکلی وجود نداشته باشد، متخصص از بروز مشکلات احتمالی (کج شدن دندان ها و …) پیشگیری می کند. و اگر دندان های کودک نامنظم باشند یا مشکل فکی وجود داشته باشد از همان ابتدا درمان با مدت زمان اندک و هزینه پایین آغاز می شود.

برای ارتودنسی سن معنایی ندارد، از کودکی تا بزرگسالالی تمام درمان ها انجام می شود. تا زمانی که دندانی در دهان وجود داشته باشد و ساختار فک سالم باشد این درمان انجام داده می شود. اما به نظر می رسد که حداکثر سن 75 سال باشد.

طول درمان ارتودنسی

درمان هایی که در این رشته دندانپزشکی انجام داده می شوند معمولا طولانی هستند. در واقع انجام ارتودنسی می تواند طولانی ترین پروسه دندانپزشکی باشد. به طور معمول ممکن است طول درمان بین 4 ماه تا 3 سال به طول بی انجام. حتی ممکن است بیشتر از 3 سال طول بکشد.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار مفید و کاربردی را در زمینه ارتودنسی و هر آنچه شما باید درمورد آن بدانید را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم . امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید و برای شما مفید بوده باشد.





:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: