طول درمان ارتودنسی دندان و همه چیز درمورد آن
نوشته شده توسط : رعنا

مقالات زیادی در این زمینه تا کنون نوشته شده است، قصد ما نیز از نوشتن این مقاله این است که شما بدانید اگر به سراغ ارتودنسی بروید چقدر طول خواهد کشید تا این روش درمانی دندان هایی مرتب و تمیز به شما هدیه دهد.

این درمان چقدر طول خواهد کشید؟

ارتودنسی چیزی نیست که در یک اندازه قرار بگیرد و متناسب با انواع دندان ها باشد. ارتودنسی انواع مختلفی دارد و نمی توان دوره خاصی را برای آن تعیین کرد که فرد بتواند بریس ها را در دهان خود قرار دهد تا دندان هایشان درست شود؛ اما فاکتورهایی وجود دارد که در دوره ای که فرد بریس ها را  در دهان خود قرار دهد، موثر است.

چگونه این زمان را کاهش دهیم؟

چند روش برای کاهش زمان لازم برای قرار دادن بریس ها در دهان وجود دارد، فشار به حرکت دندان ها به موقعیت دلخواه کمک می کند، که منجر به کاهش قابل توجهی در زمان درمان شود، چه بیمارانی که ترجیح می دهند ارتودنسی سنتی بگذارند و چه کسانی که از بریس های شفاف مانند Invisalign  استفاده میکنند. بریس های اینویزیلاین فناوری نوآورانه ای است که می تواند درمان موثر و سریع را برای بیماران تضمین کند.

سایر روش های درمانی که باعث کاهش زمان درمان ارتودنسی می شوند، شامل: Acceledent ، Vpro AcceleDen و Vpro می باشند. این روش ها شامل تکنیک هایی هستند که حرکت دندان ها را به سوی حالت صاف تسریع می کنند و این امر منجر به کوتاه شدن زمان درمان می شود.

این طول درمان برای افراد مختلف متفاوت است

تاثیری که سن، جنس و سطح اقتصادی و اجتماعی بیمار در موفقیت ارتودنسی و تأثیر آن بر آن دارد، چیزی است که به اندازه کافی مطالعه و تعریف نشده است. اگرچه سن عاملی تعیین کننده در طول دوره درمان نیست؛ اما گزارش های زیادی وجود دارد که تایید می کند بیمار جوان تر نسبت به بیمار مسن سریعتر به درمان پاسخ می دهد.مرحله رشد دندان بسیار مهم است.

وجود دندان اولیه در ابتدای درمان نشان دهنده طول دوره درمان است برخی دیگر از عوامل مربوط به انطباق و تعهد بیمار به درمان وجود دارد، مانند حضور وی در زمان تعیین شده، تعهد برای تمیز کردن دندان ها به خوبی و شکسته نشدن دستگاه های مورد استفاده در درمان ارتودنسی و عدم استفاده از لاستیک که به حرکت دندان کمک می کند یا جایگزینی و شکستن بریس ها می تواند مدت زمان درمان را از حدود یک ماه به یک ماه و نیم افزایش دهد.

همچنین مهم است که بدانیم در صورت طولانی شدن زمان درمان، لیمار احساس بی عملی و عدم تعهد می کند. پایبندی به درمان بسیار مهم است و همچنین برای پزشک مهم است که اشتیاق بیمار را در طول روند درمان حفظ کند.

سخن آخر

شاید جالب باشد تا بدانید که ارتودنسی بهترین روش برای درمان ناهنجاری های دهان و دندان است و شما می‌توانید با خیال راحت به این شیوه درمانی اطمینان کنید. امروز در این مطلب سعی شد تا اطلاعات بسیار خوبی در این زمینه و هزینه ارتودنسی کسب کنید و بتوانید بهترین تصمیم را برای آینده و سلامت خود بگیرید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. 





:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: