کامپوزیت و کاربرد های آن، انتخاب بین ارتودنسی
نوشته شده توسط : رعنا

کامپوزیت یکی از معروف ترین و پرکاربرد ترین مواد دندانپزشکی است که امروزه بسیار از آن برای ترمیم و بازسازی طرح  لبخن و ترمیم و زیبایی دندان از آن استفاده می‌شود. امروز در این مقاله علاوه بر اینکه می‌خواهیم اطلاعات خوبی را درمورد کامپوزیت در اختیار شما قرار دهیم. قصد داریم تا همه چیز را درمورد ارتودنسی به شما بگوییم.

ونیر کامپوزیت دندان چیست؟

ونیر کامپوزیت همانطور که از نامش بر می آید نوعی ونیر دندانپزشکی است. ونیر ها پوشش، پوسته و یا روکش های بسیار باریکی هستند که برای برطرف کردن عیوب ظاهری زیر به دندان های واقعی ما متصل می شوند:

ونیرهای کاملا همرنگ دندان هستند و به دلیل اینکه تا حدی ویژگی های مینای دندان را دارند ظاهری نسبتا طبیعی دارند. ما دو نوع ونیر داریم و همانطور که در بخش قبل به آن اشاره هم کردیم، لمینت دندان و ونیر کامپوزیت ۲ نوع ونیر شناخته شده هستند.

یک ترمیم مستقیم

برخلاف لمینت دندان که باید حتما در لابراتوار ساخته شود (به همین دلیل به آن ترمیم غیر مستقیم گفته می شود)، ونیرهایی که از جنس کامپوزیت هستند در مطب دندانپزشک و به صورت مستقیم ساخته و متصل می شوند. به خاطر همین به آن ها ترمیم مستقیم گفته می شود.

به عبارتی چون قرار نیست در لابراتوار برای شما کاری صورت بگیرد، هزینه گزاف و اضافی برای کامپوزیت ها نیز پرداخت نمی کنید. تمام کار نصب این ونیره در مطب دندانپزشک انجام می شود و بیشترین هزینه نیز برای دستمزد دندانپزشک در نظر گرفته می شود که البته از لمینت بسیار کمتر و تقریبا نصف است.

ارتودنسی یا کامپوزیت

بهترین روش برای درمان اختلالات دندانی، ارتودنسی می باشد که طی سالیان اخیر پیشرفت های چشمگیری داشته است؛ اما برخی افراد به اندازه کافی صبور نیستند و روش های سریع مانند لمینت را ترجیح می دهند. لمینت قادر به تأمین سلامت دندان های نیازمند به ارتودنسی نیست.حال این سؤال مطرح می شود که مناسب ترین روش درمانی به منظور داشتن لبخندی زیبا چیست؟ در ادامه به بررسی کامل جواب این سؤال خواهیم پرداخت. پس با ما همراه باشید.

داشتن دندان های سالم، مرتب و سفید تبدیل به امری ضروری به خصوص برای افراد دارای جایگاه اجتماعی بالا و افراد مشهور شده است. علاوه بر این عادات غذایی نادرست باعث شده نیاز به درمان هایی نظیر لمینت بیشتر شود. البته لمینت بیشتر از اینکه روش درمانی باشد نوعی عمل زیبایی محسوب می شود؛ اما در برخی موارد به جای درمان ارتودنسی مورد استفاده قرار می گیرد.

درمان ارتودنسی به طور معمول بین ۱ تا ۴ سال طول می کشد. البته با روش های جدید مدت زمان این درمان به ۸ ماه کاهش یافته است. زمان کوتاه روش لمینت یکی از اصلی ترین دلایل افراد برای استفاده از آن به جای ارتودنسی است.حال این سؤال مطرح می شود که برای درمان اختلالات دندانی کدام یک از این دو روش بهتر است؟برای پاسخ به این سؤال باید سه فاکتور در نظر گرفته شوند.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب تمام سعی خود را کردیم تا اطلاعات کاربردی و خوبی را درمورد اینکه کامپوزیت بهتر است یا ارتودسنی دراختیار شما عزیزان قرار دهیم. با مطالعه و کسب اطلاعات می‌توانید درمورد کامپوزیت دندان و لمینت نیز بیشتر بدانید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.





:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: