جراحی گوش و حلق و بینی
نوشته شده توسط : رعنا

امروز در این مقاله از سری مقاله های پزشکی قصد داریم تا به یک موضوع جدید بپردازیم. جراحی گوش و حلق و بینی. برای اینکه در این زمینه اطلاعات خود را کامل کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشیدو اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید.

بلفاروپلاستی

این عمل ، عمل ترمیم افتادگی پلک ها با برداشتن پوست اضافی ، ماهیچه یا چربی است که ممکن است بینایی را مختل کرده باشند. این روش غالباً به دلایل زیبایی انجام می شود و بندرت نیاز به بستری در بیمارستان دارد.

جراحی پلاستیک

این نوع جراحی می تواند هم بازسازی و هم زیبایی باشد. پزشک گوش و حلق و بینی می توانند ناهنجاری های مادرزادی مانند شکاف کام یا شرایطی را که نتیجه حوادث ، جراحی های قبلی یا سرطان پوست است ترمیم کنند.

آنها همچنین می توانند ظاهر ساختارهای صورت از جمله چین و چروکها را اصلاح کنند.

تشریح گردن

یکی از انواع عمده ی عمل های جراحی برای برداشتن غدد لنفاوی سرطانی گردن است که تحت بیهوشی عمومی انجام می شود. وسعت جراحی بستگی به میزان پخش شدن سرطان دارد.

برش کلی در گردن (که به آن جراحی رادیکال نیز می گویند) مستلزم خارج کردن کلیه بافت ها از استخوان فک به سمت استخوان ترقوه در کنار گردن،  به همراه عضلات ، اعصاب ، غدد بزاقی و رگ های خونی اصلی از این ناحیه است.

وقفه تنفسی

متخصصان گوش و حلق و بینی راه های جراحی مختلفی برای خروپف و OSA دارند. آنها می توانند بافت اضافی کام نرم را برای باز کردن مجاری هوایی برش دهند ، مثلا برش با استفاده از امواج حرارتی رادیوفرکانس برای کاهش حجم بافت.

آنها همچنین می توانند با تزریق یا با قرار دادن میله های سفت کننده ، کام نرم را سفت تر کنند تا احتمال لرزش و روی هم افتادن کاهش پیدا کند.

تراکئوستومی

عملی برای ایجاد یک منفذ از طریق گردن به داخل حلق است. متخصص گوش و حلق و بینی می تواند لوله ای را در این منفذ وارد کند تا یک مسیر هوایی ایجاد یا ترشحات را از ریه ها خارج کند.

تراکئوستومی ممکن است برای درمان چندین بیماری ، از جمله سرطان گردن و بیماری شدید حنجره لازم باشد.

بافت برداری

یک جراح برای شناسایی ضایعات مشکوک و تومورها ، بیوپسی انجام می دهد. که می تواند در هر نقطه از بدن انجام شود و شناساییِ ماهیت ضایعات ، برای تعیین یک دوره درمانی موثر ضروری است.

آنها غالباً می توانند ضایعات کوچک و توده های سرطانی سطحی پوست را تحت بی حسی موضعی در محیط سرپایی بردارند.

سخن آخر

تا به امروز در طول تمامی این مدت موضوع اصلی مقالات ما هول محور دندانپزشکی و لاغری می‌چرخید و امروز خواستیم تا به یک موضوع جدید یعنی جراحی گوش و حلق و بینی بپردازیم. البته اگر می‌خواهید برای جراحی لاغری نزد بهترین جراح لاغری بروید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما مقالات متعدد ما را در این زمینه مطالعه کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

 





:: بازدید از این مطلب : 161
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: