همه چیز درمورد هزینه ارتودنسی و مواردی که باید درنظر بگیریم
نوشته شده توسط : رعنا

ما امروز اینجاییم تا درمورد هزینه یکی از پیشرفته ترین درمان های دندانپزشکی یعنی ارتودنسی بیشتر صحبت کنیم و اطلاعات خوبی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا بتوانید در صورت نیاز به این درمان بهترین تصمیم را برای سلامت و آینده خود بگیرید. با ما باشید.

محاسبه هزینه ارتودنسی

اگر به جداول و قیمت های مندرج در آن ها با دقت نگاه کرده باشید متوجه تفاوت قیمت درمان های ارتودنسی میشید. حداقلش اینه که هر روش درمان ارتودنسی یه قیمت و تعرفه خاصی داره و همه روش ها هزینه یکسانی ندراند. راستی این تفوت قیمت ناشی از چیه؟ چرا فقط محدوده میگیم؟ اصلا چه فاکتورهایی روی تعرفه ها و قیمت ها تاثیر میذار؟

سوال خوبیه و باید بگم که فاکتورهای زیادی روی هزینه ها تاثیر میذاره اما مهم تریناش اینا میشه:

  1. طول دوره درمانی که سپری می کنید
  2. دندونپزشکی که کار درمان ارتودنسی شما رو انجام میده. مثلا اگر متخصص ارتودنسی باشه هزینه بیشتره و اگه دندونپزشک باشه هزینه اغلب کمتره
  3. نوع مشکل شما
  4. نوع دستگاه بکار رفته برای درمان نامنظمی
  5. سن و سال شما
  6. شدت مشکلی که دارید
  7. منطقه جغرافیایی که توش زندگی می کنید
  8. نیاز به عمل جراحی یا یه پروسه دندانپزشکی اضافی داشتن یا نداشتن

کاهش هزینه درمان ارتودنسی

ارتودنسی همینجوری قیمت و تعرفه ش زیاده و این باعث میشه که خیلیا نرن تا درمان کنن و دندنا یا فکاشون منظم و تراز شه. اگه دغدغه تون اینه چندتا راهکار کوچیک و ساده بهتون معرفی می کنیم که بتونیم حداقل هزینه ها رو کاهش بدید یکم و درمانتون رو شروع کنید.

یه سری مرکز دندانپزشکی دولتی داریم (مثلا جهاد دانشگاهی) یا دندانپزشکی های زیر نظر دانشکده های دندانپزشکی که اونجا تعرفه هاا پایین تره. اگه شهرتون از این مراکز داره یه سر بزنید و ببینید هزینه هاشون چطوریه. معمولا باید کمتر از مراکز خصوصی و کلینیک های دیگه باشه.

ببینید شما هرچی رو توی این مملکت که ببینید یه نمونه خارجیش هست و یه نمونه تولید داخلشم هست. قبلنا که همه چی روبراه بود و دلار مثلا زیر 2 تومن بود اغلب همه دستگاه های ارتودنسی دندان از خارج کشور میومد. مثلا برای ارتودنسی اینویزیلاین ما اینجا معالینه، اسکن و تصاویر اشعه ایکس میگرفتیم میفرستادیم خارج از کشور و اونجا اینویزیلاین ها یا پلاک های متحرک ساخته می شد و با بهترین کیفیت عالی دست بیمار میدادیم.

تازه اون موقع ارزونم در میومد اما الان که دلار شده 26 تومن دیگه چنین کاری به صرفه نیست و از محصولات ایرانی استفاده بشه بهتره. اگر پولتون رسید خارجیش خیلی خیلی بهتره اما اگر میخوایید در هزینه صرفه جویی کنید روی دستگاه های ایرانی حساب باز کنید.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعاتی را در زمینه هزینه ارتودنسی در اختیار شما قرار دهیم و روش هایی را برای کاهش این هزینه در اختیار شما قرار دهیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. اطلاعات بیشتر به شما کمک می‌کند تا بتوانید بهترین تصمیم را برای سلامت و آینده خود بگیرید.





:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: