اصلی ترین تفاوت های لمینت و کامپوزیت و بلیچینگ
نوشته شده توسط : رعنا

کامپوزیت و لمینت دندان هر دو از اصلی ترین روش های ترمیم و باز سازی دندان و طرح لبخندی زیباتر هستند. امروز ما در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را زمینه کاربرد لمینت و کامپوزیت و تفاوت های این دو روش را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. لطفا با ما تا انتهای این روش همراه باشید.

نحوه انجام لمینت و کامپوزیت

لمینت دندان معمولا برای نصب کامل نیازمند 2 جلسه ویزیت است. در جلسه اول بعد از تمیز کردن دندان، سطح جلوی آن به اندازه 0.5 تا 0.7 میلی متر تراشیده می شود. از دندان تراشیده شده یک قالب گرفته می شود تا بر اساس آن یک لمینت مخصوص دندان ساخته شود. قالب به لابراتوار فرستاده می شود. در جلسه دوم نیز لمینت ساخته شده توسط دندانپزشک به سطح دندان تراش خورده متصل می شود.

بلیچینگ دندان تنها در یک جلسه انجام می شود. هر جلسه ممکن است بین 1 تا 2 ساعت زمان نیاز داشته باشد. بعد از حفاظت از لثه ها، بر روی دندان ها ژل سفید کننده اعمال می شود و سپس با کمک لیزر یا دستگاه لایت کیور ژل را فعال می کنند تا به سفید شدن دندان ها کمک کند. ممکن است چند بار این کار تکرار شود تا دندان ها سفید شوند.

مانند بلیچینگ دندان، ونیر کامپوزیت نیز تنها در یک جلسه انجام داده می شود. دندانپزشک بدون اینکه سطح دندان را بتراشد، خمیر کامپوزیت را به صورت لایه لایه به سطح دندان متصل می کند سپس با لیزر یا دستگاه لایت کیور آن را سفت و سخت می کند. در نهایت پس از اعمال چند لایه، سطح دندان صیقل داده می شود تا شبیه به دندان واقعی شود.

چنانچه شخصی بخواهد به سفیدترین حالت لبخند خود برسد (که معمولا چیزی غیرطبیعی هم هست) می تواند لمینت دندان یا ونیر کامپوزیت را انتخاب کند. زیرا با کمک ونیرها می توان دندان ها را در سفیدترین حالت ممکن قرار داد اما مشروط بر اینکه تمامی دندان ها لمینت شده یا با ونیر کامپوزیت پوشانده شوند.

طول عمر هر کدام از این دو روش

میزان ماندگاری ونیرها عموما بسیار بیشتر از بلیچینگ دندان است. شما می توانید انتظار داشته باشید که در صورت مراقبت اصولی، بین 5 تا 20 سال طرح لبخند خود را با این دو روش اصلاح شده نگاه دارید. برای ونیرهای کامپوزیتی بین 5 تا 10 سال و برای لمینت های سرامیکی طول عمری تا بیشتر از 20 سال نیز در نظر می گیرند.

با اینکه بلیچینگ دندان یک روش محافظه کارانه و کاملاً بی ضرر برای سفید کردن دندان ها است، اما یک روش موقت است. یعنی نمی توان انتظار داشت با یک بار انجام این پروسه، دندان ها تا پایان عمر سفید شوند.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار کامل و جامعی را در زمینه لمینت و بلیچینگ و کامپوزیت دندان در اختیار شما قرار دهیم و تفاوت های این دو روش را برای شما بیان کردیم. امیدواریم از این مطلب استفاده کرده باشید.





:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: