هیوندای توسان و روغن گیربکس
نوشته شده توسط : رعنا

هیوندای یکی از شرکت های پیشگام در زمینه تولید خودرو در جهان است که مورد استفاده مردمان دنیا است. امروز در این مقاله قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه هیوندای توسان و روغن گیربکس که یکی از اصلی ترین قطعات هیوندای محسوب می‌شود را در اختیار شما قرار دهیم. با ما همراه باشید.

هیوندای توسان

کمپانی هیوندای در کشور آمریکا برای نخصتین بار در سال 2019 رونمایی شد. توسان 2020 در رنگ های زنده و جذاب و همچنین امکانات بهتری رونمایی شد. امکانات رفاهی و همچنین سطح ایمنی این ماشین نسبتا ارتقاء یافته است و از هر نظر چند پله نسبت به نمونه 2019 پیشرفت داشته است.

از آنجا که نمونه فیس لیفت ماشین طی سال گذشته به همگان معرفی شد، بنابراین فرصت برای ایجاد تغییرات اساسی در توسان 2020 بسیار اندک بود. در مجموع تعداد تغییرات این ماشین در نمونه سال 2020 کم است. اما این کمپانی در بخش های مختلفی طراحی و تولید ماشین بازنگردی کرده است.

در مدل جدید هیوندای توسان  موتور 1.6 لیتری با یک موتور 2.4 لیتری و توربوی 181 اسب بخوار جایگزین شده تا تنفس طبیعی و موثرتری به موتور بدهد. یکی از تغییرات اساسی در مدل 2020 همین موتور است که با یک گیربکس 6 سرعته اتومات ترکیب شده.

البته مدل های پایه این ماشین در طرح 2020 همچنان موتور 2 لیتری دارند. قدرت موتور 161 اسب بخار و گشتاور نیز 203 نیوتون متر است. این موتور در مدل های توسان Value و همچنین توسان SE مورد استفاده قرار گرفته است. برای تریم های SEL، اسپرت، Limited و Ultimate نیز از موتور 2.4 که در بالا خواندید استفاده شده است.

روغن گیربکس

روغن گیربکس مایعی است که از آن برای روانکاری قطعات متحرک داخل گیربکس، جعبه فرمان و همچنین دیفرانسیل استفاده میشود. به این روغن همچنین واسکازین یا روغن جعبه دنده نیز گفته میشود. این روغن با روغن موتور تفاوت دارد و در آن از مواد خاصی استفاده میشود که گیربکس را از فشار آسیب محافظت میکند. زمانی که حس کردید که دنده شما به خوبی جا نمیرود یا اصلا جا نمی رود اولین چیزی که باید به آن شک کرد، اتمام روغن گیربکس ماشین یا کاهش غلظت مواد افرودنی ویژه آن است. بنابراین اگر ماشین کیا یا هیوندای شما نیز در تعویض دندان دچار مشکل است حتما به فکر تعویض و خرید روغن گیربکس هیوندای یا روغن گیربکس کیا باشید.

قبل از اینکه درباره مدت زمان عوض کردن روغن گیربکس کیا و یا هیوندای چیزی بخوانید حتما دفترچه راهنمای ماشین خود را مطالعه کنید. زیرا مدت زمان دقیق تعویض این روغن و همچنین مشخصات آن در دفترچه نوشته شده است. اما اگر به دفترچه دسترسی ندارید نگران نباشید. زیرا ما در قالب دو جدول مدت مزان تعویض هر دو روغن گیربکس کیا و هیوندای را در این مقاله درج کرده ایم.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات جامع و کاملی را در زمینه روغن گیربکس و هیوندای توسان در اختیار شما قرار دهیم. پیشنهاد ما به شما این است که برای تهیه لوازم یدکی خودرو خود از فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو استفاده کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.





:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: