رژیم غذایی بعد از اسلیو معده
نوشته شده توسط : رعنا

هر عمل جراحی در دنیا نکاتی را دارد که بعد از جراحی باید رعایت شود. برای مثال برخی از مواد غذایی را بعد از عمل نباید مصرف کرد و به عکس برخی مواد غذایی را باید بعد از جراحی بیشتر از پیش مصرف کرد. ما امروز دراین مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوب و کاربردی را در مورد رژیم غذایی بعد از جراحی اسلیو در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

عمل جراحی اسلیو

طی این عمل مقدار زیادی از حجم معده برداشته می‌شود. و فضای کمی برای جای دهی مواد غذایی نسبت به قبل باقی می‌ماند. جراحی غیر قابل برگشت است. یعنی پس از آنکه تحت عمل جراحی قرار گرفتید، و مقداری از حجم معده را از بدن شما برداشتند، دیگر نمی‌توانید معده خود را به حالت نخست بازگردانید.

حدود ۶۰ درصد اضافه وزنی که داشتید را پس از انجام این عمل جراحی از دست خواهید داد. البته بلافاصله پس از عمل شاهد کاهش وزن نخواهید بود. بلکه باید صبور باشید و در درازمدت به انتظار کاهش وزن ایده آل بنشینید. انجام این عمل همچنین توانایی بدن برای تولید هورمون گرسنگی گرلین (ghrelin) را کاهش می‌دهد. درنتیجه افراد پس از انجام عمل کمتر از سابق احساس گرسنگی خواهند کرد.

برای افرادی که تحت چنین عملی قرار می‌گیرند رژیم‌های غذایی خاصی پیش بینی شده است که باید از آن‌ها پیروی کنند. بنابراین قبل از اینگه بخواهید به انجام چنین روش درمانی اقدام کنید بهتر است با نوع رژیم غذایی پس از اسلیو معده آشنا شوید و بدون آمادگی در شرایط جدی قرار نگیرید.

تغذیه بعد از اسلیو

 فاز یک در این برنامه شامل هفته ابتدایی پس از عمل جراحی چاقی است. طی این یک هفته افراد باید مایعات شفاف و غذاهای سبک بخورند. هیدراته ماندن یا حفظ آب بدن پس از عمل جراحی می‌تواند میزان تهوع و استفراع شما را کاهش دهد. و روند بهبودی شما را افزایش دهد.

همچنین درمورد بهترین جراح اسلیو بیشتر بدانید.

یک هفته تا ۱۰ روز پس از جراحی، اکثر افرادی که جراحی اسلیو داشته اند همچنان احساس گرسنگی زیادی می‌کنند. رژیم غذایی آن‌ها در این مرحله، به یک رژیم مایع کاملا تر تبدیل می‌شود که سرشار از پروتئین است. هدف خوردن انواع مواد مغذی سالم است، اما با اجتناب از خورد غذاها و مواد شیرین و با ارزش غذایی کم است.

کسی که در فاز ۲ قرار دارند، باید همچنان مقدار زیادی آب بنوشند. همراه با مصرف آب باید از پودر پروتئین استفاده کنند. پودر پروتئین باید بدون قند باشد و حتما با یک مایع روشن و شفاف مخلوط شود. هدف باید مصرف هر روز ۲۰ گرم پروتئین باشد. این میزان از پروتئین باید در هر وعده با نصف فنجان آب یا مایع شفاف مخلوط شود.

سخن آخر

ما امروز در این مقاله سعی کردیم تا اطلاعات خوبی را درمورد دو بخش مهم از رژیم لاغری در دوران بعد از جراحی لاغری اسلیو را در اختیار شما قرار دهیم. با مطالعه و کسب اطلاعات بیشتر به خود در بهبود سریع تر و نتیجه گیری بهتر کمک کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

 





:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: