هر آنچه ما باید درمورد پوسیدگی دندان بدانیم
نوشته شده توسط : رعنا

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه پوسیدگی دندان و همه چیز درمورد آن را در این مقاله جای دهیم تا شما درک بهتری از پوسیدگی دندان داشته باشید و بدانید باید در هنگام پوسیدگی چه کاری را برای بازگرداندن سلامتی به دندان های خود انجام دهید. با ما باشید.

عواملی که در پوسیدگی دندان موثرند

پوسیدگی دندان در اثر وجود پلاک های دندانی و تولید اسید توسط باکتری ها ایجاد میشود. این مشکل ابتدا مینای دندان را درگیر میکند و کم کم به بخش های داخلی تر مثل دنتین و در نهایت پالپ دندان گسترش یافته و درد بسیار زیادی را به شخص تحمیل میکند. پوسیدگی به دندان شما آسیب می رساند و ممکن است منجر به ایجاد حفره و یا حتی مرگ دندان شما شود.

دلایل پوسیدگی

پوسیدگی هنگامی اتفاق می افتد که قندهای موجود در مواد غذایی و نوشیدنی ها با باکتری های موجود در پلاک روی دندان ها واکنش نشان می دهند و اسید تولید میکنند. هر بار که هر چیزی حاوی قند می خورید یا می نوشید ، این اسیدها تولیدشان بیشتر شده و به دندان حمله می کنند. درنتیجه مینای دندان کم کم توسط این اسید نرم شده و تحلیل میرود.

این اتفاقات حدودا از یک ساعت بعد از زمانی که غذا میخورید شروع میشود و همچنان به مینا آسیب میزنند. برای همین توصیه میشود که دست کم تا یک ساعت بعد از خوردن غذا دندان های خود را مسواک زده یا تمیز کنید.

مسئول تولید اسید و نابود سازی مینا تنها قندها و مواد غذایی شیرین و گازدار نیستند. تخمیر کربوهیدارت ها در داخل دهان نیز میتواند چنین نتیجه ای در پی داشته باشد.

حفره دندانی

معمولا کسانی که روی دندان هایشان سوراخ  کوچک و  یا اصطلاحا حفره دندان دارند، دندان های حساسی دارند. مثلا زمانی که غذاهای شیرین یا نوشیدنی های گاز دار و اسیدی میخورند دندانشان درد میگیرد.

زمانی که پوسیدگی گسترش میابد و به داخل پالپ دندان (بخش زنده دندان که حاوی و عروق خونی است) میرسد، درد دندان شروع شده و اتفاقا درد بسیار وحشتناکی است. هرچه پوسیدگی و حفره به داخل پالپ گسترش میابد طول درد هم بیشتر میشود و برای مثال ممکن است تا چند ساعت و یا چند روز ادامه داشته باشد. این درد با مسکن هایی مثل پاراستامول و ایبوپروفن تسکین میابد. اما تسکین درد موقتی است و برای درمان و رسیدگی باید به یک کلینیک دندانپزشکی خوب مراجعه کنید.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار مفیدی را در زمینه پوسیدگی دندان و راه های مقابله با آن را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا بتوانید به ساده ترین روش ها و بهترین آن ها درد پوسیدگی دندان را از بین ببرید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.





:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: