همه آن چیزی که تا کنون درمورد عصب کشی نمی‌دانستیم
نوشته شده توسط : رعنا

امروز در این مطلب سعی بر این داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه عصب کشی یا همان درمان ریشه دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. عصب کشی یکی از رایج ترین مراجعات مردم به مطب ها و کلینیک های دندانپزشکی است که امروزه بسیار به یکی از معضلات افرادی که به این درمان نیاز دارند تبدیل شده است. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

عصب کشی به زبانی ساده

عصب کشی نوعی فرایند و عمل دندانپزشکی است که در آن اقدام  به ترمیم پالپ نرم دندان میکنیم. در اغلب موارد ممکن است اتصالات بافت زنده دندان را با کمک این درمان از بین ببریم.

درمان ریشه یا عصب کشی دندان یا (endodontics) زمانی مورد نیاز است که عروق خونی و عصب دندان (که بهش میگن پالپ یا مغز دندان) بر اثر پوسیدگی یا آسیب دیدگی دچار عفونت شده است. مراحل اولیه عفونت پالپ معمولا علائم خاصی ندارد اما به مرور زمان ممکن است رنگ دندان کمی تیره شود که نشان دهنده مرگ عصب و عروق خونرسان دندان است. این وضعیت حتما نیازمند عصب کشی و روت کانال است.

درد عصب کشی دندان

خوشبختانه خیر. چرا؟ چون برای اینکار دندان شما را بیحس میکنند و معمولا هیچ دردی تجربه نمیکنید. درمان ریشه دندان با پر کردن دندان هیچ فرقی نداره (از لحاظ درد عرض میکنم). هرچند که بعداً ممکن است در اثر این درمان، حساسیت دندان به وجود بیاید اما به تدریج این امر با گذشت زمان کمتر شده و برطرف خواهد شد.

اهمیت عصب کشی

اگر پالپ آلوده شود، عفونت ممکن است از طریق کانال ریشه دندان گسترش یابد. این عفونت ممکن است در نهایت به آبسه منجر شود. آبسه ساختاری ملتهب است که در آن چرک جمع می شود و می تواند باعث تورم بافت های اطراف دندان شود. علائم آبسه می تواند از یک درد ملایم تا یک درد شدید و وحشتناک باشد. معمولا زمانی که چیزی را گاز میزنید این درد شدیدتر هم خواهد شد. اگر هرچه زودتر دندان عصب کشی نشود و یا عفونت با کمک درمان ریشه از بین نرود، دندان به کلی از بین میرود و باید آن را بکشید. گاهی اوقات قبل از ارتودنسی دندان نیز اگر دندان آسیب دیده باشد متخصص ارتودنسی شخص را برای انجام درمان ریشه یا روت کانال به یک متخصص دیگر ارجاع میدهد.

سخن آخر

خب تا اینجای مطلب با درمان ریشه دندان به خوبی آشنا شدیم و فهمیدیم که عصب کشی چه مراحلی دارد و طول درمان آن به چه صورت است. اگر می‌خواهید درمان ریشه انجام دهید پیشنهاد ما به شما این است که حتما با یک متخصص در این زمینه مشورت کنیدو اطلاعات خود را افزایش دهید. امیدواریم از این مطلب استفاده کرده باشید.

 





:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: