نوشته شده توسط : رعنا

ما امروز اینجاییم تا همه چیز را درمورد ارتودنسی سرامیکی به شما عزیزان بگوییم  و اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و به شما بگوییم برای استفاده از این نوع از ارتودنسی باید چه نکاتی را رعایت کنید و چه چیز هایی را بدانید که بهترین تصمیم را بگرید. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

ارتودنسی سرامیکی

ارتودنسی سرامیکی اشاره به درمان ناهماهنگی دندان ها با بریس های سرامیکی دارد. این بریس ها مشابه بریس های فلزی معمولی هستند. با این تفاوت که در دسته دستگاه های نامرئی مانند اینویزیلاین ها قرار دارند. به این معنی که دیگران نمیتوانند آن ها را ببینید و یا آچنان در دید نیستند. زیرا شفاف و همرنگ دندان های طبیعی ما هستند.

ارتودسنی سرامیکی مناسب چه افرادی است؟

به طور کلی تمام کسانی که دندان هایی ناهماهنگ دارند، تمام دندان های دائمی آن ها در آمده یا دندان ها و استخوان فک‌شان از رشد افتاده، میتوانند مشکل دندان های خود را با ارتودنسی نامرئی با بریس سرامیکی برطرف کنند. البته اگر شما بزرگسال هستید و یا به هیچ عنوان دوست ندارید از بریس فلزی برای درمان خود استفاده کنید، یکی از گزینه های درمانی برای شما بریس سرامیکی خواهد بود.

طول درمان ارتودنسی سرامیکی

درمان با براکت های سرامیکی می توانند حدود یک سال و نیم تا سه سال طول بکشند. در این مدت دندان های شما به بهترین شکل ممکن صاف و یکدست میشوند و زیبایی لبخند شما دو چندان خواهد شد. این درحالی است که درمان با بریس های فلزی کمتر از یک سال تا سه سال طول می کشد.

هزینه ارتودنسی سرامیکی

در کل، هزینه ارتودنسی سرامیکی چیزی حدود 4000 تا 8000 دلار آمریکا است. که در مقایسه با بریس فلزی نسبتا گران تر هستند. چرا که براکت فلزی 3 تا 6 هزار دلار هزینه دارد.

متأسفانه چون شرکت های بیمه هزینه های ارتودنسی مخصوصا با سرامیک را تقبل نمیکنند شما باید هزینه ارتودنسی سرامیکی را کاملا از جیب بپردازید. یا از متخصص ارتودنسی خود بخواهید هزینه ها را برای شما قسط بندی کند.

مزایا و معایب ارتودنسی سرامیکی

  1. به سختی قابل مشاهده هستند
  2. درمان موثر مشکلات ناهماهنگی دندان
  3. با تصویر برداری پزشکی تداخل نداردن
  4. تنوع رنگ زیادی دارند
  5. هزینه ارتودنسی نامرئی با براکت سرامیکی بالا است
  6. احتمال بروز حساسیت لثه بالا است
  7. دوام کمتری دارند
  8. تعداد جلسات درمانی بیشتری دارند
  9. زود لکه دار میشوند

سخن آخر

همانطور که در بالا تر دیدید ما تمامی مزایا و معایب ارتودنسی سرامیکی را با هم بررسی کردیم و در طول مطلب همه چیز را در مورد ارتودنسی سرامیکی در اختیار شما عزیزان قرار دادیم تا بتوانید بهترین تصمیم را برای سلامت و آینده خود بگیرید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.





:: بازدید از این مطلب : 262
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: