نوشته شده توسط : رعنا

عصب کشی یکی از اصلی ترین درمان ها در زمانی است که دیگر راهی برای احیای دندان نمانده. ما امروز در این مطلب می‌خواهیم هر آنچه لازم است تا درمورد عصب کشی بدانید را به شما عزیزان بگوییم تا با این شیوه درمانی که اصطلاحا درمان ریشه نیز نامیده می‌شود آشنا شوید. با ما همراه باشید.

عصب کشی دندان چیست؟

عصب کشی نوعی فرایند و عمل دندانپزشکی است که در آن اقدام  به ترمیم پالپ نرم دندان میکنیم. در اغلب موارد ممکن است اتصالات بافت زنده دندان را با کمک این درمان از بین ببریم.

همچنین درمورد پرکردن دندان بیشتر بدانید.

چرا عصب کشی

اگر پالپ آلوده شود، عفونت ممکن است از طریق کانال ریشه دندان گسترش یابد. این عفونت ممکن است در نهایت به آبسه منجر شود. آبسه ساختاری ملتهب است که در آن چرک جمع می شود و می تواند باعث تورم بافت های اطراف دندان شود. علائم آبسه می تواند از یک درد ملایم تا یک درد شدید و وحشتناک باشد. معمولا زمانی که چیزی را گاز میزنید این درد شدیدتر هم خواهد شد. اگر هرچه زودتر دندان عصب کشی نشود و یا عفونت با کمک درمان ریشه از بین نرود، دندان به کلی از بین میرود و باید آن را بکشید. گاهی اوقات قبل از ارتودنسی دندان نیز اگر دندان آسیب دیده باشد متخصص ارتودنسی شخص را برای انجام درمان ریشه یا روت کانال به یک متخصص دیگر ارجاع میدهد.

شیوه درمان عصب کشی

هدف از درمان این است که تمام عفونت ها از ریشه دندان خارج شود. سپس محل ریشه تمیز و پر می شود تا از بروز هرگونه عفونت جدید و بیشتر جلوگیری شود. درمان روت کانال یک روش حرفه ای و وقت گیر است. معمولا این درمان میتواند طی یک جلسه انجام شود اما اگر به دو یا چند جلسه دیگر هم نیاز بود نباید تعجب کنید. چون باید حتما زیر نظر دندانپزشک باشید.

بعد از درمان ریشه چه چیزی در انتظار دندان ما است؟

از آنجایی که دندان دیگر زنده نیست و بافت های زنده دندان از بین رفته اند، دندان تغییر رنگ میدهد. در گذشته کاری به دندان نداشتند و همینطور آن را به حال خود رها میکردند. اما خوشبختانه امروزه روش  های زیادی برای ترمیم این دندان وجود دارد. برای مثال گذاشتن تاج دندان میتواند یکی از بهترین روش ها برای ترمیم دندان عصب کشی شده باشد که  توسط متخصص دندانپرشکی ترمیمی انجام داده میشود. از طرفی اگر خواستید دندان را بکشید میتوانید از جایگزین های دندانی مثل ایمپلنت دندان، پل دندانی و پروتز هم استفاده کنید.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ریشه درمانی یا همان عصب کشی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا بدانید در طی این فرآیند درمانی چه می‌گذرد. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.





:: بازدید از این مطلب : 430
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: