همه چیز درمورد ارتودنسی دندان های سرامیکی
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی بهترین روش برای درمان ناهنجاری ها و نا منظمی های دهان و دندان است. این را همه ما می‌دانیم. اما آیا ما به تمامی روش های ارتودنسی آشنایی کامل داریم؟ ما امروز در این مطلب قصد داریم تا شما را با یکی از معروف ترین و کاربردی ترین روش های ارتودنسی یعنی ارتودنسی دندان سذامیکی آشنا کنیم. هیچ جا نروید و تا انتهای این مطلب را مطالعه کنید تا اطلاعات بسیار خبوی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

طول درمان ارتودنسی سرامیکی

بریس های سرامیکی برای صاف کردن دندان ها حدود یک سال و نیم تا سه سال زمان می برد، در حالی که برای بریس های فلزی کمتر از یک سال تا سه سال طول می کشد.بریس های سرامیکی از طول عمر بالایی برخوردار نیستند، بنابراین با حرکت دندان های شما باید براکت ها بیشتر تعویض شوند تا تحت فشار خرد نشوند. این منجر به کند شدن زمان تراز بندی دندان های شما می شود.از آنجا که بریس های سرامیکی به راحتی شکسته می شوند، به دلیل تأخیر در صاف شدن، بین مراجعه به متخصص ارتودنسی برای تعمیر بریس های سرامیکی شکسته، ممکن است روند صاف شدن طولانی تر شود.

مزایای ارتودنسی دندان سرامیکی

مزایا

  1. آنها در آزمایشات تصویربرداری تداخلی ندارند:بریس های فلزی می توانند سیگنال ها را در آزمایشات تصویربرداری مختل کنند. بریس های سرامیکیتداخل سیگنال بسیار کمتری تولید می کند.
  2. بریس های سرامیکی،دندان ها را سریعتر از بریس های شفاف حرکت می دهند. بریس های سرامیکی حدود ۱۸ تا ۳۶ ماه طول می کشد تا دندان های شما را صاف کنند؛ اما در دیگر روش های معروف ارتودنسی، مانند Invisalign ممکن است یک سال یا بیشتر طول بکشد. حتی اگر دندان های شما نیاز به اصلاح زیادی نداشته باشند. همچنین، روشهای هم ترازی واضح در موارد شدید عدم انطباق یا سوانسداد موثر نیست.
  3. شما می توانید رنگ های خود را انتخاب کنید:بریس های فلزی فقط در یک رنگ وجود دارند خاکستری (یا در صورت موجود بودن نقره ای براق فلزی)؛ اما بریس های سرامیکی تقریباً در هر رنگ قابل تصور موجود است.
  4. ممکن است لکه دار شوند:اتصالات الاستیکی که سیم را به براکت ها نگه داشته اند می توانند به راحتی لکه دار شوند.
  5. دوامبریس های سرامیکی از بریس های فلز کمتر است: احتمال خراب شدن بریس های سرامیکی دو برابر بیشتر از بریس های فلزی است. این احتمال هم وجود دارد در روند برداشتن چسب نیز باعث آسیب به سطح دندان شما شود.
  6. بریس های سرامیکیگرانتر از بریس های فلزی هستند: هزینه بریس های سرامیکی حداقل ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار بیشتر از بریس های فلزی است.

معایب

سخن پایانی

تجربه درمان ارتودنسی برای بسیاری از افراد غیر قابل قبول است، اما توصیه ما به شما این است که حتما و بودن هیچ تردیدی در صورت نیاز از ارتودنسی استفاده کنید. به تعویق انداختن ارتودنسی می‌تواند در آینده بر روی فک و دهان و دندان های شما تاثیرات مخربی داشته باشد. امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد.





:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: