جراحی باندینگ یا حلقه معده
نوشته شده توسط : رعنا

تناسب اندام و لاغری امروزه یکی از بزرگترین خواسته های مردمی است که قصد کاهش وزن خود را دارند تا در جامعه ارتباط راحت تری با سایر افراد بگیرند و اعتماد به نفس خود را دوباره به خود هدیه دهند. ما امروز اینجاییم تا یکی از حساس ترین و اصلی ترین راه های لاغری، یعنی جراحی لاغری را از نوع باندینگ یا همان حلقه معده بررسی کنیم. با ما تا پایان این مطلب همراه باشید.

عمل حلقه گذاری معده

عمل جراحی حلقه معده باید زیر نظر متخصص بیهوشی صورت بگیرد. نوع بیهوشی، عمومی خواهد بود. عمل معمولا در مراکز محدود جراحی، ولی مجهز صورت می‌گیرد. بعد از مدتی اقامت در اتاق ریکاوری همان روز ترخیص خواهید شد.

برخلاف سایر عمل های جراحی برای لاغری، این روش بسیار کم تهاجم است و از طریق لاپاراسکوپی انجام می‌شود. تعدادی برش بسیار کوچک روی شکم شما و اطراف معده ایجاد می‌شود و جراح لاغری با کمک ابزار لاپاراسکوپیک اقدام به جایگذاری حلقه معده می‌کند.

این عمل بطور معمول بین ۳۰ تا ۶۰ دقیقه به طول می انجامد. بیمار قبل از عمل باید ناشتا باشد و از شب قبل عمل هیچ ماده غذایی نخورده باشد. افرادی که تحت عمل جراحی حلقه گذاری معده قرار می‌گیرند پس از ۲ روز به زندگی معمولی برمی‌گردند. اما باید تا ۱ هفته از رفتن سر کار و انجام فعالیت‌های فیزیکی سنگی خودداری کند.

بای پس معده و روده

به کمک این روش جراحی، پزشک جراح، معده را کوچک‌تر کرده، سپس آن را به طور مستقیم به روده کوچک متصل می‌کند. این عمل باعث کاهش دریافت و جذب مواد مغذی می‌شود. از معایب این روش می تواند به کاهش آنزیم های روده ای و کاهش در حذف مواد مغذی مورد نیاز بدن است.

بای پس روده توسط جراح به کمک دو روش مختلف انجام می‌شود و باعث کاهش جذب مواد غذایی می‌شود.

اسلیو معده

یک عمل جراحی غیر قابل بازگشت که در آن بخش زیادی از معده (حدود ۸۵ درصد) حذف می شود. میزان جذب در این روش نیز بشدت که پیدا میکند.

کاندیدای جراحی لاغری باندینگ

باندینگ معده تنها برای کسانی استفاده می‌شود که دارای اضافه وزن و چاقی مفرط هستند. چنانچه شاخص توده بدنی این افراد بیشتر از ۳۵ باشد، می‌توانند اقدام به حلقه گذاری معده کنند. افرادی که شاخص توده بدنی بالای ۳۰ دارند مشروط بر اینکه از سایر اختلالات و بیماری‌‎ها مانند دیابت، افزایش فشار خون یا آپنه خواب رنج ببرند می‌توانند تحت این روش جراحی قرار بگیرند.

البته تنها در صورتی که هیچ یک از گزینه های درمان برای لاغری پاسخ نداده باشد می توان از روش جراحی برای کاهش وزن کمک گرفت.

جراحی حلقه گذاری معده برای اشخاص زیر توصیه نمی‌شود:

  1. افرادی که توانایی درک خطرات و فواید، نتایج، درمان های جایگزین و تغییرات شیوه زندگی مورد نیاز را نداشته باشند
  2. بیماری روانپزشکی کنترل نشده دارند
  3. معتاد به مواد مخدر یا مشروبات الکلی هستند

سخن آخر

ما امروز در این مطلب تمام سعی خود را کردیم تا اطلاعات بسیار مفیدی را در زمینه باندینگ یا همان حلقه معده در اختیار شما قرار دهیم. امیدواریم که از این مطلب نهایت استفاده را کرده باشید و در آینده به درد شما عزیزان بخورد تا یک تصمیم گیری راحت تر داشته باشید.





:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: