ونیر کامپوزیت دندان یک روش مطمئن برای ترمی دندان
نوشته شده توسط : رعنا

کامپوزیت جزء محبوب ترین روش های درمان ترمیمی دندان محسوب می‌شود و امروز ما در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیمو به شما بگوییم این ماده محبوب دندانپزشکی چه کاربرد هایی می‌تواند داشته باشد. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار خوبی را در این زمنیه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

کامپوزیت دندان چیست؟

اگر بخواهیم در قالب یک مثال کامپوزیت را تعریف کنیم باید بگوییم، این روش مانند هنر مجسمه سازی است. در اینجا دندانپزشک مانند مجمسه ساز عمل می کند و با استفاده از مواد کامپوزیت، دندانها را شکل و فرم می دهد.

اما کامپوزیت چگونه به برطرف کردن زشتی های دندان می پردازد؟ دندانپزشک در اجرا کامپوزیت از مواد مخصوصی برای فرم و شکل دهی دندان ها استفاده می کند که برای ماندگاری مواد بر روی دندان از نور ماورابنفش کمک می گیرند. بعد از اتمام کار دندان های زیبا، سفید رنگ و کاملا مرتب ظاهر می شود که هر فردی هنگام روبرو شدن با دندان های شما از زیبایی آن شگفت زده خواهد شد.

حال هر چقدر دندانپزشک در انجام کار خود حرفه ای تر باشد، مطمئنا نتیجه به دست آمده زیباتر خواهد بود. به همین خاطر ظاهر، ضخامت خوب و خطوطی که روی دندان ایجاد می‌شود جزو ظرافت کاری های این روش زیباسازی دندان است.

ونیر کامپوزیت

کامپوزیت ونیر یکی از بهترین انواع کامپوزیت است که زیبایی بسیاری به دندانهای شما می بخشد. کسانی که دچار فاصله بسیار در بین دندان های جلویی هستند و یا دندان های جلویی‌شان ترک خورده است، از این روش برای زیبایی و تغییرات قابل توجهی استفاده می کنند. یکی دیگر از ویژگی‌های خاص کامپوزیت ونیر سفید کردن دندان ها است؛ بدون این که نیاز باشد دندان ها تراشیده شود.

ونیر دندان یا (Veneer) روکش های دندانپزشکی هستند که به منظور زیباسازی دندان ها و اصلاح طرح لبخند بکار میروند. ونیرها انواع مختلفی دارند اما دو تا از شناخته شده ترین ونیرهای دندانی لمینت دندان و کامپوزیت ونیر هستند.

میکروفیل

کامپوزیت میکروفیل نسبت به دانه درشت از ذرات کوچکتری برای پولیش دندان ساخته می‌شود و همین موضوع موجب شده است ظاهر دندان ها کاملاً صاف، یکدست و طبیعی بدست آید. اما در عوض دوام و استحکام کامپوزیت در این مدل کمتر است. البته ترمیم کامپوزیت میکروفیل بسیار ساده‌تر از کامپوزیت ماکروفیل انجام می شود.

ماکروفیل

کامپوزیت ماکروفیل یا همان دانه درشت در چند دهه اخیر در خدمات دندانپزشکی حضور پیدا کرد و تفاوت آن با دیگر کامپوزیت ها این است که از ذرات ۱۰ الی ۱۵ میکرومتری تشکیل می شود. به همین خاطر، اجرای ماده کامپوزیت دانه درشت دوام و مقاومت بیشتری برای دندان ها به همراه دارد و شخص مدت بیشتری می تواند از آن استفاده مفید داشته باشد. اما تنها ایراد ماکروفیل، ترمیم بسیار سخت آن است.

سخن آخر

خوشحالیم که تا اینجای این مطلب با ما همراه بودید و الان اطلاعات نسبتا خوبی را در زمینه کامپوزیت دندان دارا هستید ولی به شما پیشنهاد می‌کنیم تا حتما قبل از تصمیم نهایی با یک متخصص ترمیم و زیابیی نیز دز این زمینه مشورت کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

 





:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: