نوشته شده توسط : رعنا

ما امروز در این مطلب می‌خواهیم تا اطلاعات بسیار خوب و به روزی را در زمینه ارتودنسی دندان روکش دار که یکی از شایع ترین سوال ها بین افرادی است که قصد انجام  ارتودنسی را دارند را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما تا آخر این مطلب همراه باشید تا همه چیز را در این زمینه بدانید.

روکش دندان

تاج دندان که به آن روکش دندان یا پوشش دندانی گفته می شود، یک روش آرایشی و زیبایی در دندانپزشکی است که هدف آن جبران خسارتی است که در بعضی از دندان های آسیب دیده در اثر شکستگی، افتادن قسمتهایی از دندان یا عفونت با پوسیدگی ایجاد می شود، تا عملکرد طبیعی آن بازیابی و محافظت شود و آنچه از آن باقی مانده است تحت تأثیر قرار نگیرد.

این فناوری جدید نیست، اما از زمان های بسیار قدیم شناخته شده است، زیرا اخیراً تعدادی از تاج های طلایی در داخل یک مقبره فرعونی در یکی از مراحل جستجو و کاوش کشف شده است که نشان می دهد آنها از زمان های بسیار قدیم مورد استفاده پادشاهان قرار میگرفته اند  و امروز، با سرعت بخشیدن علم پزشکی، روش ها تکامل یافته اند. مواد مورد استفاده در ساخت تاج دندان امروزه تا حد زیادی از ظاهر، کارایی و عملکرد دندان های طبیعی تقلید می کند.

همچنین درمورد محدودیت سنی ارتودنسی ثابت نیز بیشتر بدانید.

انواع تاج دندان

از این نوع تاج ها در موارد آسیب دائمی دندان استفاده می شود؛ اما به عنوان اقدامی موقتی با هدف محافظت از دندان استفاده می شود. در حالی که تاج دندان از مواد مختلف دیگری ساخته شده است مورد استفاده قرار می گیرد و از تاج های استیل ضد زنگ نیز به طور متناسب برای دندان کودکان استفاده می شود.

در این مورد، کودک تاج دندان را بصورت موقتی به عنوان یک مانع نفوذ ناپذیر در برابر پوسیدگی و آسیب بیشتر دندان ها میپوشد و در مرحله ای که دندان موقت برای خروج از جای خود شلشده است، تا زمانی که جای دندان دائمی را باز کند، تاج به طور طبیعی با آن دندان قدیمی بیرون می آید.دلیل دیگری که استفاده از این نوع تاج برای کودکان مناسب است این است که برای اجرای آن نیازی به مراجعه مکرر به پزشک نیست. بنابراین کمترین هزینه و کارآیی را دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد ارتودنسی دندان به روش خانگی نیز بیشتر بدانید.

ارتودنسی روکش دندان

هیچ چیزی به اهمیت یک لبخند روشن نمی باشد، زیرا این یکی از رازهای جذابیت صورت و نشانه زیبایی آن است و زیبایی لبخند  تنها با داشتن دهانی سالم و دندان های سفید روشن و عاری از پوسیدگی کامل می شود. طبق نتایج بدست آمده از بسیاری از مطالعات، سلامت دهان و دندان های سفید باعث جذابیت و اعتماد به نفس بیشتر فرد می شود.داشتن دندان های خوب و قشنگ به خودی خود، از نظر سنی نیز احساس بهتری در فرد ایجاد می کند و اخیراً، تکنیک های دندانپزشکی زیبایی مورد توجه بسیاری از افراد در طبقات و سنین مختلف قرار گرفته اند.

درمورد ارتودنسی همراه با جراحی فک و دهان نیز بیشتر بدانید.

حرف پایانی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی روکش دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. درمان ارتودنسی یک درمان کاملا تخصصی است که ما امروزه در بسیاری از کلینیک های دندانپزشکی می‌توانیم امکانات و تجهیزات مربوط به این درمان را ببینیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.





:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: