درمورد هایپردونتیا همه چیز را بدانید
نوشته شده توسط : رعنا

هایپردونتیا یا ارتودنسی دندان اضافی یکی از روش های درمان ارتودنسی در شرایط خاص است. ما امروز در این مطلب قصد داریم تا همه چیز را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و به شما بگوییم که این روش چگونه و برای چه انجام می‌شود. برای اینکه در این زمینه اطلاعات خوبی را به دست بیاورید به شما توصیه می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما باشید.

ارتودنسی هایپردونتیا

ارتودنسی دندان اضافی یا هایپردونتیا، درمان دندان های اضافی در دهان می باشد که ابتدا باید هایپردونتیا آشنا بشیم. دندان های اضافی شامل دندان های اضافی در دهان است. وجود دندان های اضافی در دهان به طور معمول دردناک نیست؛ اما می تواند عوارضی ایجاد کند که منجر به درد و تورم شود. با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

افراد به طور کلی دارای 20 دندان شیری هستند که در دوران کودکی رشد می کنند و 32 دندان دائمی که جایگزین این دندان های شیری می شوند.با این حال گاهی اوقات، افراد دارای دندان های اضافی می شوند. به این حالت هایپردونتیا ( hyperdontia ) گفته می شود و دندانپزشک ممکن است از دندان های اضافی به عنوان دندان های “فوق العاده” یاد کند.

همچنین درمورد ده مورد از مهمترین مزایای ارتودنسی بیشتر بدانید.

دندان های اضافی

در صورت شلوغی بیش از حد دندان ها، هایپرودنتیا ممکن است باعث درد شود. دندانپزشکان دندان های اضافی را بر اساس شکل و موقعیت آنها طبقه بندی می کنند. یک دندان اضافی ممکن است “مکمل” باشد و همان شکل و آناتومی دندان مشابه را داشته باشد. یا ممکن است “ابتدایی” باشد، در این صورت شکلی غیرطبیعی دارد و اغلب کوچکتر از دندان های اطراف است.یک دندانپزشک همچنین ممکن است یک دندان ابتدایی را به شکل لوله ای طبقه بندی کند، اگر شکل لوله ای یا بشکه ای داشته باشد. یک دندان ابتدایی ممکن است “مخروطی” باشد با پایه ای گسترده و رویه باریک.

همه چیز را درمورد نقش اشعه ایکس در ارتودنسی بدانید.

در موارد دیگر، یک دندانپزشک ممکن است دریابد که یک دندان اضافی یک ادنتوماست که یک تومور خوش خیم متشکل از بافت دندان که به طور نامنظم است، تشکیل شده است. ادنتوم ممکن است مرکب باشد، از ساختارهای کوچک مانند دندان، یا پیچیده تشکیل شده باشد، که شامل توده ای از بافت است که به دندان شباهت ندارد.دندان های اضافی می توانند در سراسر دهان ایجاد شوند. دندانپزشک همچنین آنها را براساس مکانی که رشد کرده اند طبقه بندی می کند به شرح زیر:

تشخیص هایپردونتیا

دندانپزشک با بازرسی از دهان، هایپرودنتیا را تشخیص می دهد. آن ها همچنین از اشعه ایکس استفاده می کنند تا دندان های اضافی که از خط لثه شکسته نشده اند را بررسی کنند.

درمان هایپردونتیا

درمان به این بستگی دارد که آیا دندان های فوق بزرگ ممکن است عوارضی ایجاد کنند یاخیر. معمولاً دندان های اضافی هیچ علامتی ندارند. ممکن است شخصی از وجود آنها هیچ تصوری نداشته باشد و دندانپزشک فقط ممکن است آنها را با اشعه ایکس تشخیص دهد.

همچنین درمورد کشیدن دندان عقل برای درمان ارتودنسی بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه یکی از روش های خاص ارتودنسی به نام هایپردونتیا یا همان ارتودنسی دندان اضافی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. اگر در کرج زندگی می‌کنید و قصد دارید تا بهترین متخصص ارتودنسی در کرج را پیدا کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا دیگر مقالات وبلاگ ما را نیز دنبال کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.





:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: