مقایسه بین ارتودنسی سرامیکی و ارتودنسی شفاف؛ کدام بهتر است؟
نوشته شده توسط : رعنا

اگر ظاهر ارتودنسی سیمی قدیمی را نمی پسندید و دوست ندارید بریس های ارتودنسی روی دندان هایتان جلب توجه کند، نگران نباشید زیرا گزینه هایی عالی پیش رو دارید! دو گزینه رایج برای درمان ارتودنسی نامرئی، ارتودنسی شفاف و ارتودنسی سرامیکی است. هر دوی این گزینه‌ها می توانند در صاف و مرتب کردن دندان ها موثر باشند و هر یک مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند.

اگر بین دو راهی ارتودنسی سرامیکی و ارتودنسی نامرئی (اینویزیلاین) گیر کرده اید، در این مطلب به شما کمک می کنیم که مناسب ترین روش را انتخاب نمایید.

مزایا و معایب بریس های سرامیکی

بریس های سرامیکی به رنگ دندان هستند، بنابراین به اندازه آنهایی که از براکت های فلزی و سیم قوس دار تشکیل شده اند جلب توجه نمی کنند. علاوه بر این، رنگ هر براکت را می توان به صورت جداگانه تعیین و امکان سفارشی سازی کامل بریس های شما را فراهم کرد. همین مزیت به تنهایی ارتودنسی سرامیکی را برای بسیاری از بیماران جذاب تر می کند.

با ارتودنسی سرامیکی علاوه بر اینکه نگاه ها کمتر به سمت آن کشانده می شود،

احتمال بریدن لثه یا تحریک بافت حساس دهان در مقایسه با ارتودنسی فلزی کمتر است

متخلخل نبوده و در برابر لکه ها مقاوم هستند

در برابر ترک و شکستگی مقاومت بالایی دارند

ارتودنسی شفاف (اینویزیلاین)

اینویزیلاین یک جایگزین کامل برای بریس های ارتودنسی است. برخلاف بریس های سرامیکی، اینویزیلاین از براکت و سیم قوس دار تشکیل نشده است. در عوض، این درمان از سینی های تراز کننده پلاستیکی شفافی کمک می گیرد که روی دندان ها می لغزند تا به آرامی آنها را به موقعیت ایده آل خود حرکت دهند.

بیماران اینویزیلاین نیازی به مراجعه به مطب برای تنظیم دستی سیم ارتودنسی یا تعویض لیگاتور ندارند. با این حال، ویزیت های منظم برای بررسی پیشرفت حرکت دندان ها و تهیه ست بعدی الاینرها مورد نیاز است. تعداد این ویزیت ها به اندازه تعداد جلسات مورد نیاز برای افرادی که بریس دارند نیست. از آنجایی که نیازی به نصب توسط پزشک ندارند، راحت‌تر هم هستند.

مزایا و معایب اینویزیلاین

بیشتر مزایای ارائه شده توسط اینویزیلاین به دلیل قابلیت جابجایی تراز کننده ها است. ارتودنسی سرامیکی به ابزار تمیز کننده خاصی نیاز دارد و مراقبت روزانه از دهان را زمانبر و پیچیده تر می کند. در مقابل، الاینرهای شفاف به سادگی برای تمیز کردن دندان برداشته می شوند، همه ناترازی ها را اصلاح و سلامت دهان و دندان را بهینه می کنند.

بیشتر بخوانید : ارتودنسی متحرک 





:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 247
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: