بزرگ کردن فضای فک به کمک ارتودنسی
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی معجزه ای است برای زیبا شدن بدون جراحی، این روش محبوب کاربرد های بسیاری در علم پزشکی دارد که یکی از این کاربرد ها بزرگ شدن فضای فک به کمک ارتودنسی می‌باشد. ما امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار مفیدی را در زمینه بزرگ شدن فضای فکی به کمک ارتودنسی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما در این مطلب همراه باشید تا از این اطلاعات به خوبی استفاده کنید.

هدف از ارتودنسی

هدف ارتودنتیست ها برای انجام درمان ارتودنسی دست یافتن به یک دندان سالم و پایدار و لبخندی دلپذیر است که این روش به طور محافظه کارانه ای انجام می شود. در بیشتر موارد بدون نیاز به برداشتن دندان می توان به این امر دست یافت اما در اکثر موارد دلیل بسیار قانع کننده ای برای برداشتن دندان در طول درمان ارتودنسی دندان وجود دارد که در چنین مواردی هم باید جوانب مثبت و هم منفی این درمان در نظر گرفته شود.

ارتودنسی دندان یکی از روش های نوین درمانی در تخصص دندانپزشکی می باشد که در زمینه تشخیص، پیشگیری، راهنمایی و اصلاح دندان ها کار می‌کند. هدف از درمان ارتودنسی ایجاد یک دندان سالم و صاف است که هیچ مشکل ظاهری نداشته باشد. اگر دندان های شما شلوغ است، دندان های برآمده ای دارید و یا دندان هایی دارید که فاصله آنها از هم زیاد است می توانید از روش درمانی ارتودنسی دندان استفاده کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد ارتودنسی فوری اینجا کلیک کنید.

ثابت یا متحرک

ارتودنسی های ثابت معمولا ارتودنسی هایی هستند که در آن ها از سیم و براکت های فلزی و پلاستیکی برای درمان استفاده می‌شود و فرد به هیچ عنوان نمی تواند آن را از دهانش خارج کند.

اما ارتودنسی های متحرک روشی است که هم دارای انواع سیمی و هم دارای انواع غیر سیمی می باشد و به شکلی طراحی و ساخته شده اند که فرد هنگام مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و تمیز کردن دندان هایش می تواند آن را از از دهانش خارج کند و پس از انجام مراحل بهداشت دهان و دندان دوباره آن را سر جایش بگذارد.

همه چیز را درمورد ارتودنسی فانکشنال بدانید.

حذف دندان ها برای ارتودنسی

اگر دندان عقل را در نظر نگیریم (به این دلیل که آنها اغلب به دلایلی جدا از اهداف درمان ارتودنسی کشیده می شوند) از بین دندان‌های باقیمانده وقتی که کشیدن دندان تشخیص داده می شود دندان های پرمولر، دندانهای چهارم و پنجم از جلو رایج‌ترین دندان هایی هستند که پزشک می‌تواند در حین انجام درمان ارتودنسی آنها را بکشد.

گسترس قوس

یکی از گزینه هایی که می‌توان برای رفع مشکل دندان از ارتودنسی بدون کشیدن دندان استفاده کرد روش گسترش قوس می باشد که به شکل U است و در داخل دندان قرار می گیرد و از طریق مرکز فک با دستگاهی به نام منبسط کننده، می توان فک بالا را در کودکان گسترش داد. این مرکز رشد معمولاً در اواخر نوجوانی جوش می خورد با این حال در فک پایین و فک فوقانی بیماران بزرگسال گسترش دادن ناحیه فک امکان پذیر نیست به این دلیل است که رشد کاملاً شکل گرفته و بیشتر از آن بزرگ نمی شود.

درمورد حلقه ارتودنسی نیز بیشتر بدانید.

سخن پایانی

ما امروز در این مجله ارتودنسی  خواستیم تا هر آنچه لازم است را درمورد یکی از برترین هدف های ارتودنسی یعنی بزرگ تر کردن فضای فک در اختیار شما قرار دهیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کافی کرده باشید.





:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: