هر آنچه که ما باید درمورد ارتباط بین ارتودنسی و سردرد با هم بدانیم
نوشته شده توسط : رعنا

ما امروز در این مطلب می‌خواهیم به یکی از بزرگترین معضلات موجود در علم دندانپزشکی اشاره کنیم. ارتودنسی و سردرد، شاید باورتان نشود ولی این دو می‌توانند با یکدیگر ارتباط مستقیمی داشته باشند. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم.

ارتباط بین ارتودنسی و سردرد

تحقیقات نشان داده است اغلب سردردها همانند سردردهای میگرنی که دردشان یکطرفه است، به علت مشکلات فک و دندان می باشد. اختلال در ارتباط دندان های بالا و پایین و چگونگی قرارگیری آنها می تواند موجب درد در گیجگاه و فک شده و منجر به سردردهای میگرنی گردد.نتایج یک بررسی حاکی از آنست افرادی که به سردرد دچار بوده و سردرد آنها میگرن تشخیص داده شده و در ناحیه گیجگاه و فک دچار مشکل بوده اند، با درمان مشکل گیجگاه، سردرد آنها نیز درمان شده است.

البته سردرد اغلب اوقات می تواند از علل ارتودنسی باشد که بخاطر بریس های ارتودنسی ثابت است. هنگامی که وسایل ارتودنسی ثابت محکم به دندان ها وصل می شوند این احتمال وجود دارد که بیمار به سردرد دچار شود. سفت بسته شدن براکت ها و سیم علاوه بر دندان ها به صورت، سر و گردن نیز فشار آورده و احساس درد حتی می تواند به اطراف چشم و شقیقه نیز کشیده شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد تاثیر ارتودنسی بر روی چهره بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

سردرد

سردرد از جمله دردهای شایع در درمان ارتودنسی است و همه افرادی که بریس را تجربه کرده اند حتماً در هنگام تنظیم و سفت شدن براکت ها، درد را نیز چشیده اند. سفت کردن بریس ها موجب فشار بر روی دندان شده و بطور تدریجی آن ها را به وضعیت درست انتقال می دهد. فشار براکت ها طی یک یا دور روز موجب درد دندان و فک شده و می تواند به شکل سردرد ظاهر شود.اگر بعد از درمان، سردرد همچنان تداوم یافت این احتمال وجود دارد که ارتودنسی منشأ سردرد نباشد. در اینجا لازم است که برای تشخیص علت درد به پزشک مراجعه کرد. اغلب اوقات ارتودنسی می تواند عاملی برای رفع سردرد باشد و آنرا تسکین دهد.

همه چیز را درمورد ارتودنسی شیش ماهه بدانید.

غالباً مشکلات دندانپزشکی عاملی برای فشار بر فک و عضلات بوده و می تواند سبب سردرد مزمن گردد. اگر سردرد به خاطر مشکلات و ناهنجاری دهان و دندان باشد، ارتودنسی می تواند باعث درمان سردردهای میگرنی شود. ارتودنسی عملکرد فک را بهبود بخشیده و از فشار عضلات می کاهد در نتیجه سردرد درمان می شود.عدم قرارگیری درست دندانها بر روی همیگر نیز از علل سردرد است. در اینجاست که ارتودنسی به کمک فرد آمده و با تراز کردن دندان ها و هماهنگی بین آنها این مشکل را رفع می کند.

درمورد اصلی ترین روش های جلوگیری از پوسیدگی دندان حین ارتودنسی بیشتر بدانید.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا هر آنچه لازم است تا درمورد ارتباط بین ارتودنسی و سردرد بدانید را در اختیار شما عزیطزان قرار دهیم ولی با این حال باز هم اصلی ترین پیشنهاد ما برای شما این است که قبل از انجام هر کاری حتما با یک متخصص در این زمینه مشورت کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.





:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: