هر آنچه که ما باید درمورد ارتودنسی به کمک لیزر بدانیم
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی بهترین روش درمان نا هنجاری های دهانی است که امروزه افراد زیادی در سراسر دنیا در حال استفاده از آن هستند. ارتودنسی با کمک لیزر نیز یکی از همین روش ها است. ما امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و به شما بگوییم که این روش چگونه جواب می‌دهد. با ما همراه باشید.

ارتودنسی با لیزر چیست؟

با استفاده از این روش می توان در کمترین زمان دندان ها را مرتب کرد همچنین کارایی درمان، بسیار بالاتر از روش های قدیمی خواهد بود. بافت های مجاور به دلیل دقت بسیار بالا دچار هیچ گونه آسیبی نخواهند شد. زمان بندی، طول موج و قدرت دستگاه مهمترین عوامل تأثیرگذار در کارایی دستگاه هستند که هر پزشک باید برای به دست آوردن نتیجه مطلوب اطلاعات کامل و جامعی از این موارد در اختیار داشته باشد.

همچنین درمورد ارتودنسی زیبایی نیز بیشتر بدانید.

البته همانطور که گفته شد متخصص ارتودنسی با سنجیدن کامل شرایط بیمار ممکن است این روش را توصیه کند. اکثر متخصصین به منظور از بین بردن بافت های نامناسبی که بر روی دندان ها و لثه ها تأثیر گذاشته و همچنین به منظور رهایی از تورم بافت ها این روش را برمی گزینند.

همه چیز را درمورد ارتودنسی رنگی بدانید.

کاربرد های لیزر در ارتودنسی

پرتویی که قبل از نصب بریس ها بر روی دندان، توسط ارتودنتیست به لثه بیمار تابانده می شود منجر به تسریع روند مرتب شدن دندان ها خواهد شد زیرا لثه ها پس از تاباندن لیزر نرم تر شده و نسبت به جابجایی دندان ها مقاومت کمتری نشان می دهند.

براکت های نصب شده بر روی دندان ها با لثه ها و بخش های داخلی لب و دهان اصطکاک خواهند داشت. این اصطکاک به دلیل اینکه باعث حرکت تدریجی دندان ها می شود لازم است اما در برخی موارد باعث زخم شدن لثه ها و نواحی داخلی دهان خواهد شد. متخصص ارتودنسی به منظور جلوگیری از بروز این مشکلات لیزر را به نواحی که براکت بر روی آن ها متصل است می تاباند. این کار باعث جذب انرژی لیزر توسط لثه شده، مدت زمان بهبودی را تسریع کرده و با بی حسی موضعی که به وجود می آورد ناراحتی بیمار را به حداقل خواهد رساند.

بافت فرنوم بافت اتصال دهنه ی لب ها به گونه ها و لثه می باشد. این بافت در برخی بیماران باعث ایجاد فضاهایی بین دندان ها و یا عقب رفتن آن ها می شود. فرنوم دارای فیبر و عضله است و بر موقعیت دندان تأثیر می گذارد. در صورت ضخیم و یا کوتاه بودن این بافت بین دو دندان جلویی فاصله می افتد.

در برخی موارد پس از اتمام درمان ارتودنسی ارتفاع متقارنی بین خطوط لثه وجود نداشته و این خطوط صاف نیستند. این مشکل بیشتر برای بیمارانی با دندان های کج پیش می آید زیرا لثه ی این بیماران غیریکنواخت است. در این زمان متخصص از لیزر برای تراز کردن خط لثه استفاده می کند. ایجاد تقارن در خطوط لثه منجر به بهبودی لبخند خواهد شد.

برای آشنایی با ارتودنسی بزرگسالان اینجا کلیک کنید.

کلام نهایی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی با کمک لیزر در اختیار شما عزیزان قرار دهیمو به شما بگوییم که این روش درمانی چه کاربرد هایی در ارتودنسی دارد و در چه مواقعی از آن استفاده می‌شود. امیدواریم از این مطلب استفاده کرده باشید.

 





:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: