تمام آن چیز هایی که درمورد ارتودسنی داخلی نمی‌دانید
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی لینگوال یا همان ارتودنسی داخلی یکی از بهترین روش های درمان ارتودنسی است که امروزه بسیاری از افراد در حال درمان ناهنجاری های دهانی و دندانی خود با این روش هستند. ما امروز در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیار مفیدی را در این زمینه یعنی ارتودنسی لینگوال در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

 ارتودنسی لینگوال چیست؟نسی

بی شک بارها با کلمه ارتودنسی داخلی رو به رو شده اید و می‌دانید که این یک روش درمانی برای ناهنجاری فک و دندان محسوب می‌شود اما دقیقا ندانید که تفاوت آن با ارتودنسی معمولی چیست؟ این نوع ارتودنسی یکی از روش‌های درمانی ناهنجاری فک و دندان محسوب می شود که توسط یک ارتودنتیست صورت می‌گیرد و یک دندانپزشک عمومی نمی تواند آن را انجام دهد.

در این نوع ارتودنسی بریس یا براکت برخلاف نوع رایج بیرونی، در قسمت داخلی یا پشت دندان قرار می‌گیرد. به براکت‌های این ارتودنسی نیز براکت داخلی گفته می‌شود. به طور کلی ارتودنسی داخلی و خارجی در بسیاری از جهات شبیه هم هستند و تفاوت چندانی جز در موقعیت قرار گیری با هم ندارند.

همه چیز را درمورد ارتودنسی سنتی بدانید.

ارتودنسی لینگوال یا ساده

بریس‌های ارتودنسی لینگوال در پشت دندان قرار می‌گیرد و به نوعی مخفی است. یعنی فرد اگر به خوبی دقت نکند، نمی‌تواند بریس‌ها را مشاهده کند. اما در مدل ساده، بریس در روی دندان قرار گرفته و به خوبی پیداست. یعنی هر فردی می‌تواند مشاهده کند که شما از ارتودنسی ساده بهره گرفته اید.ارتودنسی از نوع داخلی، پس از یک دوره مشخص، موجب درمان ناهنجاری می گردد، بدون اینکه کسی شاهد آن باشد.

طول درمان ارتودنسی لینگوال

مدت زمان ارتودنسی لینگوال به شدت ناهنجاری، سن و برخی موارد دیگر افراد بستگی دارد. بنابراین به طور جدی و دقیق نمیتوان این مدت زمان را تخمین زد. به طور کلی بین ۱۸ تا ۳۶ ماه زمان خواهد برد تا با ارتودنسی لینگوال بتوانید مشکل ناهنجاری دندانی خود را برطرف سازید.همچنین باید بیان داشت هرچه سن بیشتر و مشکل حادتر باشد، طول درمان بیشتر و هر چه سن کمتر و شدت کم باشد، طول درمان هم به همان میزان کمتر خواهد بود.

درمورد محدودیت سنی برای ارتودنسی ثابت بیشتر بدانید.

مزایای ارتودنسی لینگوال

یکی از اصلی‌ترین ویژگی ارتودنسی لینگوال، پنهان بودن آن در مقایسه با نوع بیرونی یا ثابت است. از سوی دیگر اگر فرد بیمار بهداشت را رعایت نکند، تغییر رنگ تنها پشت دندان بوده و بیرون را دربرنمی‌گیرد. آخرین مورد نیز قدرت اصلاح ناهنجاری پیچیده با کمک این نوع ارتودنسی است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد ارتودنسی الاینر اینجا کلیک کنید.

حرف آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی لینگوال یا همان ارتودنسی داخلی دراختیار شما عزیزان قرار بدهیم، مزایا و معایب آن را بررسی کنیم و در مورد کاربرد های آن بیشتر صحبت کنیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

 





:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: