هر آنچه که ما باید درمورد ارتودنسی دو دندان جلو بدانیم
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی انواع و روش های مختلفی دارد. یکی از روش های جلب ارتودنسی، ارتودنسی دو دندان جلو است. دندان های جلویی در زیبایی تاثیر بسیار زیادی دارند و حتما باید صاف و مرتب باشند. ما امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی دو دندان جلو در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و هر آنچه که لازم است را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم . با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

آشنایی کامل با ارتودنسی دو دندان جلو

ارتودنسی یکی از روشهای معمول برای برطرف کردن مشکل ظاهری دندان ها بوده و یکی از انواع آنها که در این مقاله به آن می‌پردازیم ارتودنسی دو دندان جلو است.

تصور عموم مردم از ارتودنسی این است که باید حتماً تمام دندان ها را ارتودنسی کرد تا ظاهر و مشکلات آن برطرف شود در حالی که افرادی هم هستند که تمام دندان هایشان مرتب بوده و فقط دندان های جلویی آن ها مشکل ظاهری دارد. بنابراین می توانند این درمان را فقط روی ندان های جلویی خود انجام دهند.

مراحل درمان جلوزدگی دندان با ارتودنسی

مانند تمامی روش های ارتودنسی دندان در روش ارتودنسی دو دندان جلو هم باید ابتدا بیمار یک مشاوره از پزشکان متخصص ارتودنسی بگیرد. بعد از انجام مشاوره و تشخیص متخصص ارتودنسی برای ترمیم جلو زدگی دندانها به روش ارتودنسی دندان جلو، ابتدا پزشک ارتودنسی از طریق عکسبرداری از وضعیت دندان و فک بیمار مطلع می شود. پس از آن تصمیم می‌گیرد که درمان چه زمانی آغاز شود و تا چه حد روی دندان باقی بماند در واقع همان طول درمان را مشخص می کند و اگر بیمار نیاز به روش های کمک کننده در کنار ارتودنسی دندان جلو داشته باشد آن ها را هم تجویز می کند.

طول درمان ارتودنسی در این روش به عوامل مختلفی از جمله شدت انحراف دندان ها، سن بیمار، وضعیت جسمانی و همچنین وضعیت فک و دندان های مجاور بستگی دارد.نکته قابل توجهی که باید در درمان دندان به روش ارتودنسی دندان جلو بدانید این است که سیم و براکت ها فقط و فقط روی دندان های جلویی نصب می شود و نیازی نیست که سیم و براکت یا قلابی به کل دندان شما وصل شود.

جهت کسب اطلاعات ببیشتر درمورد ارتودنسی در بارداری بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

بهترین سن برای ارتودنسی

بهترین زمان ارتودنسی دندان جلو می تواند در هر سنی باشد ولی اگر این اتفاق در سنین پایین تر بیفتد به این دلیل که لثه ها و دندان های فرد هنوز حالت نرمی خود را حفظ کرده اند راحت تر شکل می گیرند و رو به عقب حرکت می‌کنند. بنابراین اگر بخواهیم زمان مناسب برای انجام ارتودنسی دندان جلو را اعلام کنیم در سنین پایین یعنی بین کودکی و نوجوانی است.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوب و به روزی را در زمینه ارتودنسی دو دندان جلو که تاثیر بسیار زیادی در زیبایی دارند را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد .

 





:: بازدید از این مطلب : 186
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: