هر آنچه که ما باید در زمینه ترمیم دندان با کامپوزیت بدانیم
نوشته شده توسط : رعنا

کامپوزیت دندان یکی از بهترین روش های زیبا سازی طرح لبخند و ترمیم دندان است که امروزه طرفداران بسیار زیادی در سراسر دنیا دارد. ما امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه کامپوزیت دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و به شما بگوییم که باید چه نکاتی را برای زیباسازی دندان با کامپوزیت در نظر بگیرید. با ما همراه باشید.

کامپوزیت دندان

کامپوزیت یکی از روشهای لمینت کردن دندان می باشد. برای ترمیم کردن دندان ها از طریق لمینت دو روش وجود دارد:

  1. لمینت کامپوزیتی
  2. لمینت سرامیکی

لمینت کامپوزیتی روشی برای ترمیم دندان های فاصله دار، به هم چسبیده، زرد رنگ، لکه دار و … می باشد.خیلی از افراد بر این تفکراند که کامپوزیت کردن دندان فقط برای زیبا سازی آن انجام می شود در صورتی که اینطور نیست؛ ترمیم دندان با کامپوزیت در کنار ویژگی زیباسازی، برای درمان مشکلات دندان ها هم به کار می رود.طی پنجاه سال گذشته ما پیشرفت های چشمگیری در زمینه دندانپزشکی مشاهده کرده ایم که یکی از این پیشرفت ها ترمیم دندان با استفاده از لمینت کامپوزیتی می باشد.

یکی از روشهای درمانی در کامپوزیت، پر کردن با کامپوزیت نامیده می شود. در واقع پر کردن با کامپوزیت، یکی از روش های درمانی برای پوسیدگی دندان ها می باشد.وقتی یک دندان در داخل دهان توسط باکتری و پلاک موجب فرسایش می شود پس از مدتی حفره هایی که روی آن ها ایجاد می شود باعث از بین رفتن دندان شده که به آن ‍پوسیدگی دندان گفته می شود.

دوام ترمیم دندان با ونیر کامپوزیت

باید گفت درست است که مواد کامپوزیتی به اندازه مواد سنتی مخصوص پر کردن دندان قوی نیستند اما این را هم باید گفت که آن ها با این حال بسیار مستحکم هستند و می توانند سال های سال دوام داشته باشند. دوام مواد کامپوزیتی روی دندان به عوامل مختلفی بستگی دارد. به طور کلی مواد پرکننده کامپوزیت حداقل ۵ سال دوام می‌آورند و در صورتی که موارد مربوط به نگهداری پس از آن را به خوبی انجام دهید و به طور کامل رعایت شوند آن ها می توانند تا ۱۰ سال و یا بیشتر هم دوام داشته باشند و مشکلی برایشان پیش نیاید.

مراحل ترمیم با کامپوزیت

ترمیم کردن دندان به روش کامپوزیت شامل چند مرحله می شود که باید آن ها را به ترتیب انجام داد.

مرحله اول مشاوره و معاینه فک و دندان ها توسط متخصص دندانپزشکی می باشد. پس از بررسی دندان توسط دندانپزشک یک نسخه برایتان می نویسد که شامل یک عکس دیجیتالی سه بعدی از دندان هایتان می باشد.

در مرحله بعدی پس از اینکه که عکس آماده شد پزشک آن را مشاهده می‌کند و پس از بررسی شروع به کار ترمیم دندان با کامپوزیت می کند.پزشک ابتدا قبل از هرکاری دندان های شما را تراش می دهد تا از هم جدا شوند. بعد از تراش دادن دندان ها توسط دندانپزشک، ماده کامپوزیت روی دندان شما آغشته می شود. همانطور که گفته شد کامپوزیت یک ماده شفاف و شیشه ای می باشد.

سخن آخر

ما در این مقاله تا جایی که توانستیم سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ونیر کامپوزیت دندان و ترمیم دندان توسط آن در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و به شما بگوییم که این روش چقدر می‌تواند موثر باشد. به شما پیشنهاد می‌کنیم تا به یک متخصص ترمیم در این زمینه مشورت کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

 





:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: