علائم نشتی اسلیو و مراحل جراحی بای پس
نوشته شده توسط : رعنا

اسلیو معده یکی از محبوب ترین جراحی های لاغری و است اما بسیاری از افراد هم ترجیح می‌دهند تا از عمل بای پس معده استفاده کنند. ما امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را  در زمینه نشتی اسلیو و مراحل جراحی بای پس در اختیار شمات عزیزان قرار دهیم. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

مراحل جراحی بای پس

دریافت هر نوع هورمونی از قبیل قرص های ضدبارداری و جایگزین های هورمونی را متوقف کنید. مصرف روزانه یک مولتی ویتامین، ویتامین ب کمپلکس و آهن (۳۲۵ میلی گرم فروس سولفات یا ۶۵ میلی گرم عنصر آهن). قبل از مصرف هرگونه داروی رقیق کننده خون، با پزشک خود مشورت کنید. مصرف هرگونه داروی گیاهی، مکمل یا ضد التهابی مانند آسپرین، اکسدرین، آلِو، نوپرین، ادویل، موترین و ایبوپروفن را متوقف کنید. اگر تا این زمان مصرف نوشیدنی های کافئین دار مانند چای، قهوه و نوشابه را متوقف نکرده اید بهتر است شروع به ترک آنها کنید. (بیرون رفتن کامل کافئین از بدن ۱۰ تا ۱۴ روز به طول می انجامد)

مرحله دوم از مراحل بای پس معده به دو بخش تقسیم می شود که عبارتند از:

جراح لاغری، معده را به دو بخش بزرگ و کوچک تقسیم می کند. سپس قسمت کوچک معده بخیه یا منگنه شده و کیسه معده را می سازد. ظرفیت این معده جدید تنها یک پیمانه می باشد. با این معده ی کوچک، بیمار بسیار سریع تر از قبل احساس سیری کرده و طبیعتا کمتر می خورد. به این نوع جراحی، ((محدود کننده)) نیز می گویند زیرا موجب محدود شدن میزان غذای مصرفی فرد می شود.

لازم است پس از مراحل جراحی بای پس معده و طی کاهش وزن سریع، از رسیدن پروتئین، ویتامین و مواد معدنی کافی به بدن خود اطمینان حاصل کنید. مصرف فراوان پروتئین، میوه، سبزیجات و غلات کامل به بدن کمک می کند تا مواد غذایی مورد نیاز خود را دریافت کند.

نشتی اسلیو معده

اسلیو معده نوعی جراحی لاغری است که طی آن اندازه معده به منظور کمک به کاهش وزن، کوچک می شود. در این عمل حدود ۸۰ درصد از معده به شکل غیر قابل بازگشتی، برداشته می شود و تنها یک بخش لوله مانند از معده باقی می ماند. گنجایش بخش باقی مانده معده تنها ۴ اُنس یا ۱۲۰ میلی لیتر است که بسیار کمتر از گنجایش طبیعی معده است.

نشتی معده یکی از عوارض اسلیو معده محسوب می شود و به معنی وجود سوراخ یا درز کوچکی در کیسه ی جدید معده و خروج شیره گوارشی از معده به درون شکم می باشد. هنگامی که شیره گوارشی از معده خارج می شود، می تواند موجب درد شدید و آسیب به ارگان های داخلی و بافت های دیگر بدن شود. عدم درمان به موقع این وضعیت می تواند موجب مرگ بیمار شود.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه مراحل جراحی بای پس و همچنین یکی از مهمترین عوارض اسلیو معده یعنی نشتی اسلیو معده را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. پیشنهاد ما به شما این است که با بهترین جراح اسلیو در این زمینه مشورت کنید تا بهترین تصکمیم را برای سلامت و آینده خود بگیرید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.





:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: