اصلی ترین تفاوت های لمینت، کامپوزیت و بلیچینگ دندان
نوشته شده توسط : رعنا

ما امروز اینجاییم تا سه تا از اصلی ترین روش های زیباسازی طرح لبخند و ترمیم دندان را که به ترتیب، لمینت و کامپوزیت و بلیچینگ دندان هستند را با هم مقایسه کنیم. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات بسیار جامع و خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

مشکلاتی که این سه روش برطرف می‌کنند؟

کاربرد این 3 روش، در واقع اصلی ترین تفاوت لمینت و کامپوزیت و بلیچینگ دندان است. بلیچینگ دندان فرآیندی است که تنها دندان ها را سفید می کند. با این روش معمولا زردی و لکه های ناشی از غذا و نوشیدنی ها بر روی دندان ها به راحتی از بین می رود. همچنین حذف برخی از تغییر رنگ ها مانند خاکستری یا قهوه ای شدن دندان ها با این روش بسیار آسان است.

اما درخشندگی دندان تنها یکی از کاربردهای ونیرهای دندانی است. لمینت دندان و ونیرها کامپوزیت ها می توانند به جز سفید کردن دندان ها، مشکلاتی مانند شکستگی یا ترک خوردگی دندانی، وجود فاصله بین دندان ها، کوتاهی دندانی یا کج بودن نسبی آن ها را برطرف کنند. در واقع آن ها بیشتر عیوب ظاهری دندانی را پوشش داده و طرح لبخند را زیباتر می کنند.

لمینت دندان

لمینت دندان معمولا برای نصب کامل نیازمند 2 جلسه ویزیت است. در جلسه اول بعد از تمیز کردن دندان، سطح جلوی آن به اندازه 0.5 تا 0.7 میلی متر تراشیده می شود. از دندان تراشیده شده یک قالب گرفته می شود تا بر اساس آن یک لمینت مخصوص دندان ساخته شود. قالب به لابراتوار فرستاده می شود. در جلسه دوم نیز لمینت ساخته شده توسط دندانپزشک به سطح دندان تراش خورده متصل می شود.

ماندگاری این سه روش

با اینکه بلیچینگ دندان یک روش محافظه کارانه و کاملاً بی ضرر برای سفید کردن دندان ها است، اما یک روش موقت است. یعنی نمی توان انتظار داشت با یک بار انجام این پروسه، دندان ها تا پایان عمر سفید شوند.

در خوشبینانه ترین حالت، ما می توانیم انتظار داشته باشیم که با انجام این درمان برای مدت 1 سال دندان هایمان سفید شود. با دنبال کردن دستورالعمل های متخصص ترمیمی و زیبایی (و همچنین انجام بلیچینگ خانگی دندان) نیز، می توان کمی بیشتر از 1 سال نتایج را حفظ کرد. پس از آن، باید مجددا بلیچینگ انجام داد تا دندان ها دوباره به سفیدی مد نظر ما برسند.

هر 3 فرآیند جزء پروسه های زیبایی دندان هستند که می بایست توسط یک متخصص ترمیمی و زیبایی انجام داده شوند. منتهی تفاوت های زیادی با هم دارند. اما اگر صرفا به دنبال سفید کردن دندان هایتان برای چند پرده هستید بلیچینگ دنان برایتان گزینه مناسبی است و توصیه می شود دور لمینت و ونیر کامپوزیت که تهاجمی هستند را خط بکشید. اما اگر دندان آسیب دیده یا مشکلات ظاهری زیادی دارد لمینت ها و کامپوزیت ها بهتر هستند.

میزان ماندگاری ونیرها عموما بسیار بیشتر از بلیچینگ دندان است. شما می توانید انتظار داشته باشید که در صورت مراقبت اصولی، بین 5 تا 20 سال طرح لبخند خود را با این دو روش اصلاح شده نگاه دارید. برای ونیرهای کامپوزیتی بین 5 تا 10 سال و برای لمینت های سرامیکی طول عمری تا بیشتر از 20 سال نیز در نظر می گیرند.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب خواستیم تا به یک سوال مهم جواب بدهیم، سوالی که ذهن بسیاری از افراد را که قصد ترمیم دندان های خود را دارند را درگیر کرده. تفوت بین کامپوزیت، لمینت و بلیچینگ. امیدواریم که از این مطلب لذت برده باشید و برای شما مفید بوده باشد.





:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: