کیا سورنتو و راهنمای خرید روغن گیربکس
نوشته شده توسط : رعنا

کیا موتورز یکی از بزرگترین کمپانی های خودرو سازی است که سال ها است در این زمینه فعالیت مستمر دارد. ما امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در مورد کیا سورنتو و روغن گیربکس که یکی از مهمترین لوازم یدکی کیا به خصوص در خودرو های اتوماتیک محسوب می‌شود اطلاعات بسظیار خوبی را در اختیارتان قرار دهیم. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

سورنتو و آپشن های آن

این شاسی‌بلند کره‌ای مجهز به موتور 2.4 لیتری تنفس طبیعی است که در نمونه موجود در بازار ایران، به گیربکس 6 سرعته اتوماتیک متصل شده که توانایی تولید 188 اسب بخار، قدرت و 241 نیوتن متر، گشتاور است.

در نسخه جدید سورنتو 2018 آپشن های خوبی قرار داده شده است که در مجموع باعث شده میان طرفداران ایرانی این ماشین یک گزینه ایده آل برای رانندگی در داخل شهر و در جاده ها باشد. برخی از آپشن های این ماشین عبارتند از:

  1. ایربگ های استاندارد در 6 ناحیه از داحل کابین
  2. سیستم هشدار خروج از ما بین خطوط
  3. سیستم گرمکن غربلیک فرمان
  4. سانروف پانورامیک
  5. سیستم اتوپارک هوشمند
  6. سیستم شستشوی چراغ ها
  7. سیستم تغییر دمای صندلی های
  8. سیسم تشخیص نقاط کور
  9. چراغ نور بالا خودکار

قیمت کیا سورنتو

در تاریخ چهاردهم مرداد امسال یعنی سال 99 قیمتی که برای سورنتوهای ترخیص شده در نظر گرفته شده نزدیک به 1 میلیارد و 950 میلیون تومان است. که احتمالا با تغییرات ارزی این قیمت باز هم بیشتر خواهد شد و سر به فلک خواهد کشی. خدمات پس از فروش این ماشین بر عهده اطلس موتور است.

روغن گیربکس

روغن گیربکس مایعی است که از آن برای روانکاری قطعات متحرک داخل گیربکس، جعبه فرمان و همچنین دیفرانسیل استفاده میشود. به این روغن همچنین واسکازین یا روغن جعبه دنده نیز گفته میشود. این روغن با روغن موتور تفاوت دارد و در آن از مواد خاصی استفاده میشود که گیربکس را از فشار آسیب محافظت میکند. زمانی که حس کردید که دنده شما به خوبی جا نمیرود یا اصلا جا نمی رود اولین چیزی که باید به آن شک کرد، اتمام روغن گیربکس ماشین یا کاهش غلظت مواد افرودنی ویژه آن است. بنابراین اگر ماشین کیا یا هیوندای شما نیز در تعویض دندان دچار مشکل است حتما به فکر تعویض و خرید روغن گیربکس هیوندای یا روغن گیربکس کیا باشید.

زمان تعویض روغن گیربکس

قبل از اینکه درباره مدت زمان عوض کردن روغن گیربکس کیا و یا هیوندای چیزی بخوانید حتما دفترچه راهنمای ماشین خود را مطالعه کنید. زیرا مدت زمان دقیق تعویض این روغن و همچنین مشخصات آن در دفترچه نوشته شده است. اما اگر به دفترچه دسترسی ندارید نگران نباشید. زیرا ما در قالب دو جدول مدت مزان تعویض هر دو روغن گیربکس کیا و هیوندای را در این مقاله درج کرده ایم.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار کاربردی را در زمینه کیا سورنتو و روغن گیربکس در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. اگر از یک خودرو کره ای مثل کیا و یا هیوندای استفاده می‌کنید، پیشنهاد ما به شما این است که برای تهیه قطعات یدکی خودرو خود، حتما از فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو استفاده کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

 





:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: