رژیم های لاغری اصولی و اثر بخش
نوشته شده توسط : رعنا

لاغری و تناسب اندام امروزه خواسته بسیاری از افراد است. ما در این مطلب قصد داریم تا شما را بهترین روش های لاغری یعنی رژیم هایی که تاثیر بسزایی در لاغری دارند آشنا کنیم و اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. لطفا تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

رژیم پالئو

رژیم پالئو ما را به دوران باستان برمی‌گرداند یعنی جایی که اجدادمان رژیم‌های غذایی خاصی داشتند. آن‌ها به واسطه دستورالعمل‌های پیش پا افتاده اما موثری همواره وزن مناسبی داشتند و از قوای بدنی یا ویژگی های ظاهری مناسبی بهره مند بودند.

در این رژیم به ما توصیه می شود که غذاهای کاملی بخوریم و از مصرف غذاهای فرآوری شده جدید اجتناب کنیم. البته چیزی که این روزها به نام رژیم پالئو یا رژیم غارنشینی شناخته می شود دقیقا همان چیزی نیست که نیاکامان ما مصرف می کردند اما تاکید روی کامل بودن غذاها و ارگانیک بودنشان است.

رژیم وگان

رژیم وگان از جمله انواع رژیم لاغری بسیار سخت در سیستم گیاهخواری است. در واقع سخت ترین شکل گیاهخواری به شمار می رود. در این نوع رژیم افرادی که قصد لاغری دارند به دلیل مسائل اخلاقی، زیست محیطی و حتی سلامتی نباید هیچ گونه ماده غذایی حیوانی مصرف کنند.

افرادی که این رژیم را دنبال می کنند به جز کنار گذاشتن مصرف گوشت باید از مصرف موادی همچون لبنیات ، تخم مرغ و محصولات حیوانی مانند ژلاتین ، عسل ، آلبومین ، آب پنیر ، کازئین و برخی از انواع ویتامین D3 اجتناب کنند.

رژیم دوکان

رژیم دوکان (Dukan) یک رژیم لاغری مبتنی بر مصرف بالای پروتئین و کاهش مصرف کربوهیدارت ها است. با این تفاسیر، دوکان نیز از انواع رژیم لاغری کم کربوهیدارت محسوب می شود. در این رژیم لاغری برای کاهش وزن باید ۴ مرحله را دنبال کرد.

۲ مرحله اول در این برنامه، فقط تلاش برای کاهش وزن از طریق توصیه های تعذیه ای است و دو مرحله دیگر تلاش برای حفظ وزنی است که در دو مرحله اول از دست داده اید.

مدت زمان پیگیری رژیم هم متفاوت است و بستگی به میزان وزنی داد که میخواهید از دست دهید. در رابطه با مراحل اولیه کاهش وزن نیز باید بدانید که اساساً برنامه بر اساس خوردن غذاهای نامحدود با پروتئین بالا است و مصرف سبوس جو دوسر نیز اجباری است.

در دو مرحله دیگر نیز شما باید سبزیجات غیر نشاسته ای را وارد برنامه کنید تا کم کم بتوانید مقداری کربوهیددارت و چربی را نیز در برنامه روزانه خود قرار دهید. در این مراحل نیاز به مصرف پروتیئن بالا نیز کمتر خواهد شد.

رژیم کم کربوهیدرات

رژیم کم کربوهیدرات از انواع رژیم لاغری است که در آن به منظور سلامتی و رسیدن به وزن دلخواه مصرف کربوهیدرات ها محدود می شود. مثلا مصرف مواد غذایی مثل کیک و شیرینی، ماکارونی و نان محدود شده و مصرف غذاهای سرشار از پروتئین، چربی و سبزیجات سالم. بیشتر می شود. انواع مختلفی از رژیم های کم کربوهیدرات وجود دارد و مطالعات نشان می دهد که می توانند باعث کاهش وزن و بهبود سلامت شوند.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه رژیم های لاغری در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و به شما بگوییم که کددام یک از انواع رژیم های لاغری برای شما مناسب تر است. برای دریافت برنامه رژیم خود می‌توانید به یک جراح اسلیو مراجعه کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.





:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: