کشیدن دندان برای شروع درمان ارتودنسی
نوشته شده توسط : رعنا

ما امروز اینجاییم تا به یک موضوع مهم بپردازیم. این که چرا برای درمان ارتودنسی در برخی شرایط نیاز به کشیدن دندان داریم. با ما تا انتهخای این مطلب همراه باشید تا تمام دلایلی که برای کشیدن دندان قبل از ارتودنسی وجود دارد را بررسی کنیم.

کشیدن دندان برای ارتودنسی

کشیدن دندان برای ارتودنسی یکی از مهمترین بخش های درمان برای برخی از بیماران است. اینکار برای پیشبرد درمان و از بین بردن موانع احتمالی در طول یا بعد از درمان ارتودنسی انجام داده میشود. به عبارتی برخی از بیماران ممکن است دندان عقل نهفته داشته باشند یا اینکه دندان های دائمیشان با فرم نامناسب و بسیار کجی بیرون زده باشد که این باعث میشود سایر دندان کج شوند یا به آن ها آسیب وارد شود.

حتی ممکن است دندان ها هنوز از لثه بیرون نیامده باشند اما متخصص ارتودنسی تشخیص دهد دندان ها در آینده کج در می آیند. بنابراین ممکن است لازم باشد یک یا تعدادی از دندان ها کشیده شوند. شرایط کشیدن دندن در ارتودنسی را در ادامه بخوانید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد هزینه ارتودنسی ژله ای اینجا کلیک کنید.

تشخیص نیاز به کشیدن دندان

اولین مرحله از سلسه مراحل ارتودنسی دندان ارزیابی و معاینه تخصصی ارتودنسی است. شما طی یک جلسه به مطب متخصص مراجعه میکنید و سپس کارهای ارزیابی و معاینه شروع میشود.

متخصص ابتدا به صورت مشاهده ای و معاینه دستی بخش های مختلف دهان و دندان شما را بررسی میکند. ارزیابی موقعیت فک، دندان و حتی لب ها از جمله مهمترین کارهایی است که متخصص قبل از شروع درمان انجام میدهد. او همچنین با کمک تصاویر بدست آمده با کمک اشعه ایکس از فک و دندان شما، موقعیت ریشه دندان ها و نحوه قرارگیری تمامی دندان ها را مشاهده میکند. با کمک این تصاویر در مجموع اگر لازم باشد دندان شما پیش یا حین درمان  ارتودنسی کشیده شود، به شما اطلاع داده خواهد شد. به عبارتی کشیدن دندان برای ارتودنسی قبل از درمان بطور کامل توسط متخصص مورد بحث و بررسی قرار میگیرد.

درمورد درد ارتودنسی بیشتر بدانید.

نکشیدن دندان برای درمان ارتودنسی

طبق تجربه ثابت شده است که اگر لازم باشد برای ارتودنسی دندانی کشیده شود، اما متخصص یا بیمار مانع از این کار شوند، به مرور زمان با برگشت ارتودنسی مواجه خواهیم شد. یعنی دندانی که باید کشیده میشد (اما نشده)، با نیرو و فشاری که به دندان های دیگر وارد میکند به راجتی موقعیت صاف شده دندان های دیگر را به هم میریزد. در چنین شرایطی با کشیدن دندان، دور دوم ارتودنسی آغاز میشود که هم دردسرساز خواهد بود و هم هزینه بر (با توجه به اینکه هزینه ارتودنسی دندان زیاد است).

درمورد ارتباط بین ارتودنسی و لاغری صورت بیشتر بدانید.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه که چرا ما باید برای درمان ارتودنسی گاها دندان های خود را بکشیم. شما می‌توانید با مراجعه به مجله ارتودنسی اطلاعات خود را در ای





:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: