اویل پمپ و تعویض شمع هیوندای
نوشته شده توسط : رعنا

ما امروز در این مقاله قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه شمع هیوندای جنسیس و اویل پمپ که از مهمترین قطعات کیا و هیوندای هستند را در اختیار شما قرار دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

عملکرد شمع در خودرو

موتور ماشین های به اصطلاح دورن سوز که عمدتا از بنزین برای روشن شدن کمک میگیرند بدون وجود الکتریسیته کار نمیکند. نه تنها سیستم سوخت رسانی بلکه اغلب بخش های ماشین نیز با برق و الکتریسیته ناشی از روشن شدن موتور کار میکنند.

در این بین، یکی از بخش های خودرو که نقش مهمی در روشن شدن ماشین دارد شمع ها هستند. این شمع ها با کمک وایر شمع به سیستم احتراق ماشین متصل هستند.

دینام با چرخش خود نیروی الکتریسیته تولید کرده و سپس به شمع ها منتقل میکند. سپس شمع ها با جرقه زدن، یک قوس الکتریکی ایجاد کرده و موجبات جابجایی پیستون و سرانجام تولید نیرو را فراهم میکنند.

نوع شمع  به کار رفته در خودروی شما

اگر نوع شمع هیوندای و کیای شما به اصلاح “عملکرد قوی” هستند احتمالا خوب میدانید که مدت زمان تعویض ان ها خیلی کوتاه تر  از سایر شمع ها است. زیرا الکترودهای این شمع ها خیلی زودتر دچار فرسودگی میشود.

در همین خصوص، برخی از شمع ها اصطلاحا با نام “شمع با عمر طولانی” شناخته میشوند. این شمع ها معمولا دارای الکترودی قوی هستند که به این زودی ها و به این راحتی فرسوده نمیشود. یعنی لزومی ندارد شما مکررا و زود به زود آن را عوض و جایگزین کنید. شمع هایی که از ایریدیوم و یا فلز پلاتین ساخته میشوند معمول طول عمر بالایی دارند و در دسته شمع با عمر زیاد قرار میگیرند. در بین همه الکترودها، آن هایی که مسی هستند تنها 30 کیلومتر دوام دارند و بعد از آن باید عوض شوند.

اویل پمپ

زمانی که پیستون در داخل سیلندر در حال حرکت می باشد، بین سیلندر و رینگ های پیستون اصطحکاک وجود دارد. برای جلوگیری از این اصطکاک، قفل شدن و آسیب دیدن باید این سطوح چرب شوند. وظیفه اویل پمپ یا پمپ روغن گردش روغن در داخل قطعات موتور است. این پمپ داخل بلوک سیلندر قرار می‌گیرد. اویل پمپ با تأمین روغن موتور، موتور در حال کار را روغنکاری و چرب می کند. این روغنکاری باعث می شود تا قطعات فلزی موتور با یکدیگر در تماس نباشند. پمپ روغن در حین کار، گرمای اجزای موتور را نیز جذب خود می کند.

کاهش فشار روغن

فشار روغن توسط پمپ روغن یا اویل پمپ تنظیم می شود. هنگامی که پمپ روغن خراب شود، فشار روغن در داخل موتور شروع به کاهش می کند. معمولاً هنگام روشن شدن چراغ هشدار فشار روغن، اولین علامت کاهش فشار روی داشبورد شما خواهد بود.

 

سخن آخر

ما امروز در این مقاله قصد داشتیم تا اطلاعات بسیار جامع و کاربردی را در مورد شمع خودرو در جنسیس و اویل پمپ در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر از خودرو های کره ای استفاده می‌کنید حتما از فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو استفاده کنید تا از اصالت و کیفیت قطعات مطمئن باشید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.





:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: