اصلی ترین دلایلی که ما را مجبور به کشیدن دندان می‌کند
نوشته شده توسط : رعنا

ما امروز اینجاییم تا به شما بگوییم چه عواملی باعث می‌شوند تا ما مجبور به کشیدن دندان خود شویم. امروز در این مطلب قصد داریم تا اصلی ترین دلایل کشیدن دندان را با هم بررسی کنیم. لطفا تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

هدف از کشیدن دندان

در آوردن دندان یک پروسه رایج است و ممکن است بنا به دلایل مختلفی مجبور باشیم اینکار را انجام دهیم. ما در این مقاله تنها به معرفی 4 علت اصلی، رایج و مهم کشیدن دندان می پردازیم که مهمترین آن ها اقدام به شروع درمان ارتودنسی دندان است.

  1. در آوردن دندان های نهفته و نیمه نهفته: دندانی هایی که پس از اتمام دوره رشد هنوز از لثه بیرون نیامده اند و یا به صورت جزئی بیرون هستند به ترتیب نهفته و نیمه نهفته خوانده می شوند. دندان های عقل، اغلب به این شکل هستند و اگر مشکل ساز باشند احتمالا با روش جراحی نیاز به کشیده شدن دارند.
  2. کشیدن دندان برای ارتودنسی: یکی از رایج ترین دلایل کشیدن دندان برای شروع درمان ارتودنسی است. گاهی اوقات دندان ها بسیار شلوغ هستند و تا زمانی که یک یا چند دندان کشیده نشوند امکان شروع درمان ارتودنسی وجود نخواهد داشت. کشیدن دندان برای ارتودنسی معمولا قبل از شروع درمان انجام می شود هرچند که ممکن است بسته به وضیعت دندان لازم باشد بعد از درمان انجام شود.
  3. خارج کردن دندان در بیماران تحت پرتودرمانی یا شیمی درمانی: اگر پرتودرمانی یا شیمی درمانی به سر و گردن باعث عفونت دندان شود ، کشیدن و در آوردن دندان یا دندان ها ضروری است.
  4. کشیدن دندان به علت آسیب دیدگی یا پوسیدگی: اگر دندان بیش از حد خراب یا آسیب دیده باشد و ترمیم آن با پر کردن یا روکش دندان امکان پذیر نیست، کشیدن دندان به عنوان آخرین راه حل در دستور کار قرار خواهد گرفت.

روش هایی برای کشیدن دندان

کشیدن ساده دندان شامل برداشتن دندانی است که در دهان قابل مشاهده است و به صورت کامل رشد کرده باشد. از این روش برای کشیدن و برداشتن دندان آسیب دیده یا پوسیده، یا برداشتن دندان قبل از شروع ارتودنسی استفاده می شود.

قرار نیست هر کسی که دندان می کشد به روش جراحی این کار را انجام دهد. کشیدن دندان به روش جراحی تنها برای دندان های نهفته و نیمه نهفته انجام می شود. یعنی دندان هایی که هنوز از لثه بیرون نیامده اند و یا به صورت نصفه و نیمه رشد کرده اند را چون به روش معمولی نمیتوان عملیات خارج کردن دندان را  با روش جراحی بیرون می کشند. روش جراحی را دندانپزشکان عمومی یا جراح دهان و دندان انجام می دهند.

سخن آخر

بعد از خرج کردن دندان نیز باید یکسری نکات رعایت شوند که در این مطلب نمی‌توانیم به بررسی تک تک آنها بپردازیم. با ابن حال امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.





:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: