عملکرد سیستم ABS
نوشته شده توسط : رعنا

سیستم ترمز در خودرو یکی از مهترین و اصلی ترین اجزای یک خودرو است که باید بسیار مورد توجه قرار بگیرد؛ به خصوص در خودرو های کره ای. برای مثال لنت ترمز و سیستم ترمز خودرو از مهمترین لوازم یدکی هیوندای به شمار می‌آید. امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار مفیدی را در زمینه سیستم ترمز ABS در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا همه چیز را در این مورد بدانید. ‌سسسسسسی

هدف از طراحی سیستم ترمز ABS

هدف از طراحی ترمز ABS اين بوده که هنگام ترمزگیری کنترل خودرو حفظ شود ، با این سیستم ترمزگیری دیگر لازم نیست که پدال ترمز را چندین بار فشار دهند و رها کنند چرا که سیستم به طور خودکار این کار را انجام می دهد .

سیستم ترمز ABS را تقریبا می توان اولین سیستم پایداری خودرو دانست که سال 1978 در خودرو بنز مورد استفاده قرار گرفت .شکل زیر دو خودرویی را نشان می دهد که یکی مجهز به ترمز ABS و دیگری فاقد این سیستم می باشد. همانطور که مشاهده می کنید در این جاده ی لغزنده خودروی سمت راست که مجهز به ترمز ABS می باشد به راحتی خود را کنترل کرده و می تواند بدون برخورد به موانع از کنار آنها عبور کند و خودرو سمت چپ که مجهز به ABS نمی باشد با قفل شدن چرخهایش به موانع برخورد می کند چرا که راننده هنگامی که چرخ های خودرو قفل شد ، نمی تواند کنترل چندانی  بر خودرو داشته باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد هیوندای توسان اینجا کلیک کنید.

چند نکته درمورد سیستم ترمز ABS

ترمزهای ABS صدای نسبتا شديدی هنگام ترمزگيری بر روی سطوح لغزنده می کنند. اين صداي لرزان که به درون کابين نفوذ مي‌کند و زير پدال ترمز حس و شنيده مي‌شود. راننده‌ای که تجربه ترمزگيری در اين شرايط را ندارد به اشتباه مي‌افتد و احتمال می دهد که قسمتی از سيستم ترمز خودرو در حال خرد شدن است ، به همين دليل راننده ممکن است به اشتباه از فشار پای خود بر روي پدال ترمز بکاهد در حالیکه نیازی به این کار نیست.

با اين که سيستم ABS داراي ايمنی بالايي است، ولي وجود آن در خودرو نبايد باعث سرپيچی راننده از رعايت مقررات رانندگي به خصوص سرعت‌های غيرمجاز، رعايت نکردن فاصله ايمنی و سرعت مناسب در پيچ‌ها شود.به عبارت ديگر بهره‌مندي از سيستم‌هاي ايمنی به معناي ناديده گرفتن ايمنی نيست. انجام تغييرات شخصي در خودرو (مثلا ترمز، بدنه‌ها و يا چرخ‌ها) می تواند بر عملکرد سيستم ABS تاثير منفی بگذارد.

همچنین درمورد کارکرد لنت ترمز بیشتر بدانید.

سخن آخر

این سیستم ترمز، یعنی ABS  امروزه در بسیاری از خودرو های روز دنیا پیاده سازی شده است و می‌تواند در آینده به طور کامل جای ترمز های کاسه ای را بگیرد. ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا شما را با سیستم ترمز ABS بیشتر آشنا کنیم اما همانطور که گفتیم هنوز هم از ترمز های کاسه ای استفاده می‌شود. اگر قصد خرید لنت ترمز خوب را برای خودرو کره ای خود دارید، پیشنهاد ما به شما استفاده از فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو است. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.





:: بازدید از این مطلب : 245
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: