ارتودنسی پیشگیرانه و هر آنچه ما باید درمورد آن بدانیم
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی بهترین روش برای درمان انواع ناهنجاری های دهان و دندان است که امروزه بسیاری از افراد در دنیا در حال استفاده از این روش درمانی هستند. ما امروز قصد داریم تا شما را در این مطلب با ارتودنسی پیشگیرانه و همه چیز درمورد آن بیشتر آشنا کنیم و اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

ارتودنسی

همانطور که گفته شد بهتر است تا ۷ سالگی کودکانتان را برای ارزیابی روند ارتودنسی، نزد پزشک متخصص ارتودنسی ببرید. اگرچه برخی از افراد فکر می کنند این سن خیلی زودتر از حد طبیعی به نظر می رسد؛ اما از نظر فنی و پزشکی، مشکل دندان و فک در کودکان دو ساله هم قابل تشخیص است.از طرف دیگر آن دسته از کودکانی که تا ۱۴ سالگی منتظر می‌مانند تا ارزیابی را انجام دهند ممکن است قبل از این که ارتودنسی پیشگیرانه انجام دهند مشکلات دندانی شان به وجود آمده باشد.بنابراین از سن کمتر از هفت سالگی هم می توانید چند وقت یک بار به متخصص ارتودنسی مراجعه نمایید و دندان های کودکتان را برای ارزیابی ارتودنسی به دستش بسپارید.

ارتودنسی پیشگیرانه

ارتودنسی پیشگیرانه که به آن ارتودنسی رهگیری هم گفته می‌شود، می تواند از سن ۲ تا ۶ سالگی کودک آغاز شود و بر روی شکل قوس های دندانی و جای از دست دادن دندان های شیری زودرس و از عاداتی مانند مکیدن انگشت شست جلوگیری کند. گاهی اوقات درمان در این مرحله می‌تواند نیاز به ارتودنسی را در آینده کاهش دهد.

هرچقدر والدین زودتر بتوانند متوجه عادات بدی که در کودکشان وجود دارد آگاه شوند، درمان هایی که در آینده برای کودکشان در نظر گرفته می شود دشواری کمتری دارد و همین باعث می شود تا بزرگسالی یک لبخند زیبا و دندان سالم داشته باشند. یکی از بیشترین مشکلات، مکیدن انگشت شست می باشد.

همچنین درمورد ارتودنسی نامرئی برای افراد باردار بیشتر بدانید.

باریک بودن فک بالا

شایع‌ترین مشکل رشد فک که متخصصین ارتودنسی آن را در اوایل سنین کودکی اصلاح می‌کنند، مشکل باریک بودن فک بالا است. این مشکل می تواند به طور طبیعی اتفاق بیفتد و یا ناشی از مکیدن انگشت شست باشد. برای حل این مشکل با استفاده از یک منبسط کننده که به دندان های اصلی متصل می شود، دو نیمه فک بالا را از هم جدا میکنند. همچنین میتوان فک فوقانی را هم با این روش اصلاح کرد.در بزرگسالان برای اینکه این کار را انجام داد نیاز به جراحی فک می باشد به این دلیل است که در سنین کودکی که هنوز رشد فک کامل نشده است، نجام دادن این روش برای حل مشکل فک راحت تر می باشد.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا هر آنچه لازم است را درمورد ارتودنسی پیشگیرانه بدانید را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و به شما بگوییم که این مورد چقدر می‌تواند موثر و مهم باشد. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.





:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: