ارتودنسی دندان جلو چیست و چه تفاوتی با سایر ارتودنسی ها دارد؟
نوشته شده توسط : رعنا

همانطور که می‌دانید ارتودنسی انواع مختلفی دارد و هر کدام برای کاری ساخته شده اند. امروز در این مطلب قصد داریم تا شما را با ارتودنسی دندان جلو بیشتر آشنا کنیم و اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا همه چیز را درمورد ارتودنسی دندان جلو بدانید.

فاصله بیش از حد

در این مورد اندازه دندان ها در کنار هم بیشتر یا کمتر از فضای استانداردی است که باید بین دندان ها وجود داشته باشد. محتمل ترین دلیل ایجاد شکاف، وجود مقداری بافت عضلانی بین لثه ها و لب فوقانی است. این بافت می تواند بیش از حد رشد کند و بین دندان های جلویی به قسمت جلوی کام  (سقف کام) رشد کند و به این تریب دندان های جلویی را از هم دور نگه دارد و یا فشاری ایجاد کند که در نتیجه آن بین دندان های جلویی شکاف ایجاد شود.از عوامل دیگری که منجر به فاصله بین دندان های جلویی می شود می توان به رانش زبان، عادت انگشت مکیدن یا نامرتب بودن دندان ها اشاره کرد.

درمورد ارتودنسی دندان بدانید.

مزایای ارتودنسی دندان جلو

درمان شش دندان جلویی به خصوص در بین بزرگسالان، طرفداران زیادی دارد، چرا که شش دندان جلویی، نقش بسیار مهمی در زیبایی دارند.ارتودنسی دندان جلویی، روشی است که بازه زمانی بسبار کمتری نسبت به ارتودنسی تمام دندان ها دارد و این دلیل دیگری برای انتخاب آن از جانب بیماران است. مدت زمان درمان با ارتودنسی دندان جلو بین ۳-۶ ماه است که بستگی به نوع مشکل دندان دارد و از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

درمورد ارتودنسی زیبایی نیز بیشتر بدانید.

معایب ارتودنسی دندان جلو

ارتودنسی دندان جلو فقط برای زیبایی دندان هاست و مشکل فک یا درد، یا مشکلات اساسی در نیش را برطرف نمی کند؛ بنابراین نمی توان به آن به عنوان یک درمان نگاه کرد.به علت مدت زمان کمی که این نوع ارتودنسی دارد، ممکن است نتواند به طور کامل بی نظمی دندان ها را برطرف کند.مساله دیگری که وجود دارد این است که این نوع ارتودنسی فقط ۶ دندان جلویی را شامل می شود. در اینصورت فردی که در هنگام لبخند زدن ۱۰ دندان جلویی اش پیداست، مشکلش حل نخواهد شد.

هر آنچه که ما باید درمورد ارتودنسی بزرگسالان بدانیم را می‌توانید با کلیک بر روی لینک ببینید.

ارتودنسی 6 دندان جلو

اگر شما در زمینه فک، گزش، لثه یا سایر مشکلات مربوط به دندان، مشکل اساسی ندارید و از دندان های جلویی خود راضی نیستید و می خواهید که به منظور زیبایی لبخند خود را بهبود ببخشید، این نوع درمان برای شما مناسب ترین گزینه خواهد بود.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب تمام سعی خود را کردیم تا به شما اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی دندان های جلو بدهیم و به شما بگوییم که این نوع ارتودنسی چقدر با اهمیت است. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.





:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: