کشیدن دندان. همه چیز را بدانید
نوشته شده توسط : رعنا

کشیدن دندان آخرین روش برای درمان دردی است که از دندان های پوسیده ناشی می‌شود. ما امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه کشیدن دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و به شما بگوییم که این پرو.سه درمانی چقدر طول می‌کشد و چگونه انجام می‌شود. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

زمان کشیدن دندان

دندان های ما در صورت مراقبت درست و رعایت اصول بهداشت دهان و دندان می توانند پایان عمر ماندگار باشند. با این وجود ممکن است بنا به دلایل مختلفی نیاز باشد که تعدادی از آن ها کشیده شوند.

زمانی که با هیچکدام از روش های بالا دندان قادر به احیا و ترمیم نباشد ما اقدام به کشیدن دندان می کنیم. موقعیت های زیر همگی می توانند شرایطی باشند که نیازمند کشیده شدن دندان ها هستند.

کمبود جا

به عنوان بخشی از درمان ارتودنسی دندان، می توان دندان های سالم را بیرون کشید تا فضا برای حرکت دندان ها و صاف شدن آن ها فراهم شود. زمانی که دهان دچار شلوغی و ازدحام دندان است نیاز به کشیدن دندان (مخصوصا دندان عقل) احساس می شود.

آسیب دیدگی

اگر دندان به دلیل تصادف یا پوسیدگی بیش از حد آسیب دیده باشد و قابل ترمیم نیست. در چنین شرایطی احتمال وارد شدن آسیب به مغز دندان و عفونتش وجود دارد. برای پیشگیری از گسترش عفونت به بخش های دیگر بدن نیاز است که دندان آسیب دیده سریعا عصب کشی و کشیده شود.

مراحل کشیدن دندان

در ابتدا دندانپزشک یا جراح درباره نحوه کشیدن دندان با شما صحبت خواهد کرد.  روش های احتمالی، عوارض و نحوه مراقبت های پس از کشیدن دندان مباحثی هستند که حتما توسط دندانپزشک به شما توضیح داده خواهند شد. همچنین دندانپزشک ممکن است درباره موضوعات زیر سوالاتی از شما بپرسد:

  1. سن
  2. دارو هایی که مصرف می‌کنید
  3. آلرژی به دارو های بی حسی و یا بی هوشی
  4. مسائل پزشکی

قبل از شروع فرآیند، بسته به موقعیت دندان و پیچیدگی های کشیدن دندان، دندانپزشک محل دندان مورد نظر را بیحس می کند. برای اینکار ممکن است از بی حس کننده های موضعی مانند لیدوکایین یا آرتیسین استفاده شود. با این حال اگر بیمار بسیار مضطرب باشد  احتمالا بیهوش خواهد شد.

به دو روش می توان دندان ها را کشید. دندان در حالت عادی بدون هیچ تیغ جراحی یا روش تهاجمی و در مدت زمان کم دندان کشیده می شود. اما گاهی ممکن است نیاز باشد تا به روش جراحی دندان در آورده شود.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه کشیدن دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را درمورد آن در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

برای کسب اطلاعات هر چه بیشتر در زمینه کشیدن دندان بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.





:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: