متخصص ارتودنسی کیست و باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی روشی فوق کاربردی برای درمان ناهنجاری های دهان و دندان است و امروز در این مقاله قصد داریم تا به شما بگوییم یک متخصص ارتودنسی باید چه ویژگی هایی داشته باشد که ما بدانیم با یک پزشک عادی متفاوت است. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

متخصص ارتودنسی کیست؟

متخصص ارتودنسی دندان شخصی است که بعد از اتمام دوره عمومی دندان پزشکی، در دانشگاه، آموزش‌های ویژه‌ای را در زمینه ارتودنسی دندان به مدت سه سال (به صورت تئوری و بالینی) گذرانده است. کار این متخصص در وهله اول پیشگیری و سپس تشخیص و اصطلاح نامنظمی‌های دهان، دندان و صورت است. این متخصص طیف گسترده‌ای از روش‌های درمانی را برای صاف كردن دندان‌های كج، رفع مشکلات بایت و تراز كردن صحیح فک‌ها بکار می‌برد و در طراحی یا اصلاح طرح لبخند نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند.

روش کار متخصص ارتودنسی

در اغلب موارد، افراد با مراجعه به یک دندانپزشک عمومی و با تشخیص مشکلات عدم هماهنگی دندان‌ها، آن‌ها را به یک متخصص ارتودنسی خوب ارجاع می‌دهد. البته افراد می‌توانند بدون مراجعه به دندانپزشک عمومی، مستقیما به مطب ارتودنتیست مراجعه کنند. ارتودنتیست طی یک جلسه، شخص را معاینه کرده و پس از ارزیابی‌های لازم با مشاهده کردن دندان‌ها و فک مشکل شخص را تشخیص می‌دهد.

سپس برای قطعی شدن تشخیص، با کمک اشعه ایکس از دندان‌ها و فک مراجع تصاویری تهیه می‌کند تا به طور قطع مشکل را تشخیص داده و درمان های متناسب با آن را پیاده کند. طی همین جلسه، هر آنچه که باید برای طول درمان بدانید (از جمله هزینه ارتودنسی، مدت زمان ارتودنسی یا طول دوره درمان، روش بکار رفته برای شما، ملاحظات  دوره درمان و …) را کاملا توضیح خواهد داد.

متخصص سپس مراحل ارتودنسی را با نصب بریس‌ها آغاز می‌کند و به مراجع خواهد گفت که طی جلسه‌های منظم دوره‌ای (مثلا هر 1 ماه یکبار) باید به مطبش بازگردد. طی هر جلسه ویزیت، بیمار ارزیابی شده و میزان پیشرفت درمان زیر نظر گرفته می‌شود. بریس‌ها و اجزای آن نیز در طی جلسه ویزیت تنظیم می‌شود.

کار اصلی متخصص ارتودنسی

در حالی که متخصصان ارتودنسی در درجه اول به خاطر صاف كردن (رفع نامرتبی و نامنظمی) دندان‌ها معروف هستند، اما آنها می‌توانند مشکلات و درد ناشی از بایت نادرست دندان، عادات نامناسب کودکی مانند مکیدن انگشتان و حتی برخی از انواع آپنه خواب را برطرف کنند. (بایت دندان اشاره به هماهنگی و روی هم قرار گرفتن دندان‌های فک بالا و پایین نسبت به هم دارد. در حالت عادی دو فک با هم همپوشانی دارند و تنها فک بالا کمی از فک پایین جلوتر است. هر حالتی به غیر از این، می‌تواند یک مشکل در بایت را نشان دهد).

سخن آخر

ما امروز در این مطب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه تخصص ارتودنسی در اختنیار شما عزیزان قرار دهیم و به شما بگوییم که یک متخصص ارتودنسی چه ویژگی هایی دارد. اگر در کرج زندگی می‌کنید و به دنبال متخصص ارتودنسی در کرج می‌گردید به شما پیشنهاد می‌کنیم، حتما اطلاعات بسیار زیادی را در این زمینه کسب کنید. چرا که در کرج متخصصین ارتودنسی مجربی وجود دارند. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.





:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: