هیوندای سانتافه و ترموستات
نوشته شده توسط : رعنا

امروز در این مطلب قصد داریم تا شما را با قطعات یدکی هیوندای سانتافه بیشتر آشنا کنیم و راجع به یکی از مهمترین قطعات هیوندای یعنی ترموستات بیشتر بحث کنیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار مناسبی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم.

هیوندای سانتافه

ماشین سانتافه که در انگلیسی به Hyundai Santa Fe شهرت دارد یکی از محصولات خوب هیوندای است. ایده اولیه این خودرو در اصل برای همتراز شدن هیوندای با خودروهایی مانند مزدا Tribute، فورد Escape و پونتیاک Aztek بود. هیوندای برای رقابت با این خودروها در سطح جهانی یک نمونه موفق تحت عنوان سانتافه را سال 2001 راهی بازار جهانی کرد. نام این خودرو از نام یکی از شهرهای نیومکزیکو به نام سانتافه انتخاب شده است. این خودرو از محبوب ترین ماشین های خانواده در آمریکا و جهان است.

تاکنون 4 نسل از این خودرو به بازارهای خودرو راه یافته است که نسل دوم آن تازه از سال 2007 وارد ایران شد. در حال حاظر جدیدترین مدل این ماشین 2020 است. برای کسب اطلاعات درباره لوازم یدکی هیوندای سانتافه 2020 ادامه مقاله را بخوانید.

ترموستات چیست و چه کاربردی دارد؟

ترموستات اتومبیل جریان مایع خنک کننده  و گذرنده از موتور و رادیاتور ماشین را تنظیم می کند و یک جزء اصلی و مهم در عملکرد موتور وسیله نقلیه شما است. ممکن است بارها به عللی این عبارت را بشنوید “ترموستات ماشین باز یا بسته مانده است”. هنگامی که موتور برای مدتی فعالیت طبیعی و بدون فشار خود را طی میکند دمایش چندان بالا نیست بنابراین ترموستات بسته است. به این معنی که جریان مایع خنک کننده به سمت رادیاتور بسته است.

اما هنگامی که موتور در حال کار است و به دمای کار خاصی رسیده، یک سنسور در داخل ترموستات باعث باز شدن آن می شود و اجازه می دهد تا مایع خنک کننده مستقیما به موتور نرود و در عوض، جریان این مایع به داخل رادیاتور برود. مایع پس از خنک شدن از طریق رادیاتور دوباره به موتور میرود. کم کم آب خنک شده و دوباره زمانی که به دمای متعادل رسید ترموستات ماشین بسته میشود و آب مستقیما به موتور منتقل میابد.

این جریان ثابت (در همکاری با چندین مؤلفه دیگر سیستم خنک کننده) همان چیزی است که باعث می شود موتور خودرو شما در دمای مطلوب باقی مانده و کار کند.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا همه چیز را درمورد قطعات سانتافه و به خصوص ترموستات در خودرو های کره ای مثل هیوندای و کیا به شما عزیزان بگوییم. اگر قصد دارید تا برای خودرو خود ترموستات تهیه کنید، به شما پیشنهاد می‌دهیم تا از فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو استفاده کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.





:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: