ارتودنسی و سزارین
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی، سزارین، چه کار باید بکنیم؟ امروز در این مطلب می‌خواهیم به یک موضوع مهم بپردازیم، در واقع دو موضوع، یک اینکه آیا کسانی که ارتودنسی دارند می‌توانند سزارین کنند و دو اینکه، کسانی که سزارین کردن توانایی استفاده از ارتودنسی را دارند یا خیر؟ با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و راهکار های مناسبی را پیش روی شما قرار دهیم.  

ارتودنسی چیست؟

ارتودنسی دستگاهی است که در دهان قرار می گیرد و در نوع اول یعنی ارتودنسی ثابت، بیمار توانایی خارج کردن و برداشتن آن را از دهان خود ندارد. نوع دوم ارتودنسی متحرک است که بر خلاف ارتودنسی ثابت، می توان آن را جا به جا کرد. یعنی فرد بیمار می تواند هر وقت که دچار خستگی یا کلافگی شد برای مدت کوتاهی از آن استفاده نکند. (مدت زمان استفاده نکردن نباید طولانی شود)

درمورد ارتودنسی زبانی یا ارتودنسی لینگوال نیز بیشتر بدانید.

ارتودنسی و سزارین

یکی از بیشترین سوالاتی که در دوران بارداری مطرح می شود این است که آیا می توان در دوران بارداری ارتودنسی انجام داد؟یکی از مهم ترین دوران زندگی بانوان دوران حاملگی آن ها است. زن های حامله در این دوران به خاطر افزایش وزن و تغییراتی که در آن‌ها رخ می‌دهد دوست دارند در خود تغییراتی ایجاد کنند، یا اگر مشکلی دارند برای حل آن اقدام کنند.زنانی که می‌خواهند ارتودنسی انجام دهند و باردار هستند مسلماً مشکلی وجود ندارد که آن ها را از انجام این کار ممنوع کند و زنان باردار هم مانند دیگر افراد می توانند از ارتودنسی ها (ثابت و متحرک) استفاده کنند.

همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد انتخاب بین ارتودنسی متحرک و ثابت اینجا کلیک کنید.

ارتودنسی در دوران بارداری

در دوران حاملگی و دوران بلوغ، بافت های لثه بزرگ می شوند و تغییرات هورمونی انجام می شود. لثه ی فرد حامله ضعیف تر می شود و فرد باید حتما بهداشت دندان را رعایت کند تا لثه بیشتر صدمه نبیند. در این مواقع رفتار عاقلانه این است که درمان و انجام ارتودنسی را بعد از تمام شدن دوران بارداری انجام داد.چه مشکلاتی در راه ارتودنسی و سزارین قرار دارد؟ در ادامه مقاله به این سوال می پردازیم :

اگر شما باردار هستید و هنوز درمان ارتودنسی را شروع نکرده اید، باید بدانید که اشعه رادیولوژی برای جنین شما ضرر دارد و خطرناک است.برای شروع ارتودنسی، عکسبرداری از دندان ها برای فهمیدن نوع مشکل و درمان ضروری است.برای همین دلیل بهتر است که ارتودنسی خود را یک سال به عقب بیندازید.

تمیز کردن دندان ها در دوران بارداری

یکی از مهم ترین کارها بعد از گذاشتن ارتودنسی بر روی دندان ها، مراقبت کردن و تمیز کردن دندان ها است چون در دوران بارداری در حالت عادی، خونریزی لثه یا تحلیل رفتن لثه وجود دارد. برای همین بعد از گذاشتن ارتودنسی حتماً دندان ها را تمیز نگه دارید تا دندان ها یا لثه ها دچار خونریزی نشوند و التهاب لثه به وجود نیاید.

همچنین درمورد ارتودنسی دندان کودکان نیز بیشتر بدانید.

سخن آخر

ما امروز در این موضوع خواستیم تا شما را با ارتودنسی دندان و ارتباط آن با سزارین بیشتر آشنا کنیم و به شما بگوییم که در صورت نیاز باید از انجام کدام یک از این موارد پرهیز کنیم. امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد.





:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: