هر آنچه ما باید درمورد کش ارتودنسی بدانیم
نوشته شده توسط : رعنا

امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار مفید و کاربردی را در مورد کش ارتودنسی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و  همه چیز را درمورد آن به شما عزیزان بگوییم. با ما در این مطلب تا انتهای آن همراه باشید تا به شما بگوییم که ارتودنسی چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم و کش ارتودنسی چیست و چه کاربردی دارد.

الاستیک ارتودنسی

الاستیک ارتودنسی (Elastics) در واقع کش‌هایی هستند که به صورت خاص در ارتودنسی و به منظور درمان انواع مختلف مال‌اکلوژن یا مشکلات همپوشانی فک‌ها بکار گرفته می‌شوند. مال اکلوژن‌هایی مانند اوربایت، کراس بایت، آندربایت، اپن بایت و … به تنهایی توسط بریس ارتودنسی قابل اصلاح نیستند و مدت زمان ارتودنسی آن‌ها زیاد است. متخصصان برای برطرف کردن یا اصلاح این مشکلات، علاوه بر بریس‌های ارتودنسی، از انواع کش ارتودنسی نیز کمک می‌گیرند. تا هم مدت زمان درمان را کاهش داده و هم نیاز به روش‌های دیگر را کم کنند.

کاربرد های کش ارتودنسی

از کش ارتودنسی برای حرکت فک‌ها یا دندان‌ها در جهت‌های خاص استفاده می‌شود. انجام این کار، به تنهایی از انواع ارتودنسی ثابت بر نمی‌آید و تنها باید از الاستیک‌ها استفاده کرد. برای مثال، ممکن است از این کش‌ها برای کمک به جلو یا عقب کشیدن یکی از فک‌ها استفاده شود. یا حتی ممکن است برای حرکت یکی از فک‌ها به صورت عرضی از الاستیک ارتودنسی کمک گرفته شود.

قیمت الاستیک یا کش ارتودنسی

هزینه این کش ها خیلی پایین است و به راحتی در مطب متخصص شما قابل تهیه است. در برخی کلینیک های ارتودنسی قیمت الاستیک ها در مجموع به طور پیشفرض در هزینه ارتودنسی لحاظ میشود اما در برخی مطب ها باید به صورت مجزا اقدام به خرید این کش ها کنید. قیمت هر بسته الاستیک ارتودنسی میتواند بین 20 تا 50 هزارتومان متغییر باشد. که البته میتوانید با هزینه کمتر هم آن ها را تهیه کنید.

همچنین درمورد ارتودنسی نامرئی نیز بیشتر بدانید.

انواع الاستیک ارتودنسی

در ارتودنسی، ما دو نوع الاستیک داریم که خاصیت ارتجاعی داشته و هر کدام برای مقاصد خاصی توسط دکتر متخصص ارتودنسی استفاده می‌شود. یکی از این کش‌ها کوچک است و با نام (orthodontic tie) یا لیگاشور شناخته می‌شود. این کش‌ها به دور تنها یک براکت پیچیده می‌شوند. و نوع دوم، طولانی‌تر بوده و قطر بیشتری دارد. که دو یا بیشتر از دو براکت ارتودنسی را به هم متصل می‌کند. نوع دوم برای حرکت فک‌ها در جهت خاص به کار برده می‌شوند.

الاستیک کلاس مستطیلی

کش در این پیکربندی به دو دندان از هر فک متصل می‌شود. و به شکل مستطیل در می‌آید. هدف از این وضعیت، کمک به قرار گیری دو فک روی همدیگر است.

کلاس میدلاین

کش در این پیکربندی به قلاب دو دندان نیش در دو فک متصل می‌شود. یعنی برای مثال دندان نیش فک بالا در سمت چپ به دندان نیش فک پایین در سمت راست متصل می‌شود. هدف از این پیکربندی تراز کردن دو فک به صورت عمودی است.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا به شما عزیزان بگوییم که کش ارتودنسی چیستو چه نوع هایی دارد و مهم تر از همه این که کاربرد این کش چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم. امیدواریم از این مطلب نیز لذت برده باشید و از آن استفاده کرده باشید.





:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: