ارتودنسی نامرئی و هر آنچه درمورد آن نمی دانستیم
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی نامرئی یکی از بهترین روش های درمان ناهنجاری های فک و دندان است که امروزه طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. ما امروز در این مطلب قصد داریم تا شما را بیشتر با ارتودنسی نامرئی و همه چیز درمورد آن آشنا کنیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

ارتودنسی نامرئی یا اینویزیلاین

ارتودنسی اینویزیلاین نوعی دیگر از ارتودنسی است که برای مرتب کردن دندانهای کج و نامرتب در دندانپزشکی بکار می رود.شکی در این واقعیت نیست که ارتودنسی طی یک دهه اخیر یک مسیری طولانی را طی کرده است تا اینکه به یکی از آسانترین و محبوب ترین روشهای درمان دندانپزشکی در جهان تبدیل شده است.داشتن دندان های صاف می تواند اعتماد به نفس زیادی در شما ایجاد کند؛ اما بسیاری از افراد از ترس اینکه ارتودنسی در دهان دیده نشود و باعث خجالت آن ها شود، از داشتن بریس سرباز می زنند.

همچنین درمورد ارتودنسی نگین دار همه چیز را بدانید.

این ارتودنسی یک جایگزین عالی برای ارتودنسی های سنتی است. به این معنی که شما مجبور نخواهید بود سالها لبخند خود را در عکس ها پنهان کنید؛ اما باز هم همان نتایج صاف شدن دندان ها را می گیرید.مرکز دندانپزشکی ما انواع خدمات ارتودنسی را برای شما ارائه می دهد، از جمله ارتودنسی اینویزیلاین، که یک درمان نامرئی برای دندان های غیر صاف، فراهم می کند.این نوع ارتودنسی نامرئی بوده و هیچکس متوجه وجود آن در داخل دهانتان نمی شود.

در ارتودنسی اینویزیلاین از یک سری بریس های شفاف پلاستیکی تراز کننده استفاده می کنند که باید دو هفته یکبار تعویض شوند. هر بریس جایگزین، نسبت به مدل قبلی اش کمی متفاوت خواهد بود. زیرا برای ادامه تغییر مکان و حرکت دندان های شما طراحی شده است.برای اینکه نتایج خوبی ببینید، باید بیشتر ساعات روز، از بریس های اینویزیلاین استفاده کنید (۲۰ تا ۲۲ ساعت در روز)

با این حال به راحتی میتوان آنها را برای غذا خوردن، مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و یا موارد خاص از دهان خود بردارید.گرچه این یک قطعه پلاستیکی جامد است، اما تراز کننده های  اینویزیلاین یک نوع مهاربند هستند، نه نگهدارنده.زیرا آنها دندان های شما را به طور فعال حرکت می دهند تا دهان و فک شما را شکل دهند. نگهدارنده ها فقط دندان های شما را در جای خود نگه می دارند.

تفاوت های ارتودنسی نامرئی و سنتی

  • دندان ها با میزان کششی که توسط دندانپزشک اعمال می شود تنظیم شده و به تدریج صاف می شوند
  • استند ها توسط سیم های فلزی و سیم های لاستیکی به هم چسبیده اند و بنابراین نمی توانند در حین غذا خوردن و یا تمیز کردن دندان آنها را از دهان خارج کرد
  • از پایه های استیل ضد زنگ متصل به سطح جلوی دندان تشکیل شده است
  • به تدریج هر چند هفته یکبار با تغییر در یک مجموعه جدید از بریس های شفاف، دندان ها را در موقعیت صحیح خود حرکت می دهند
  • بریس های شفاف، شبیه بریس هایی که بوکسورها می بندند میباشند.

ارتودنسی نامرئی

در طول دوره درمان قابل جدا شدن است، اما باید حداقل ۲۲ ساعت در روز استفاده شود

همچنین درمورد ارتباط ارتودنسی و سردرد بیشتر بدانید.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمیثنه ارتودنسی اینویزیلاین یا نامرئی در اختیار شما عزیزان قرار بدهیم و به شما بگوییم که اصلی ترین تفاوت های آن با ارتودنسی سنتی چیست. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.

 





:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: