ونیر کامپوزیت دندان، بهترین روش اصلاح طرح لبخند
نوشته شده توسط : رعنا

ما امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ونیر کامپوزیت دندان به شما عزیزان بدهیم و به شما بگوییم چرا این روش بهترین روش اصلاح طرح لبخند است. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا به شما اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه بدهیم.

ونیر کامپوزیت چیست؟

ونیر کامپوزیت همانطور که از نامش بر می آید نوعی ونیر دندانپزشکی است. ونیر ها پوشش، پوسته و یا روکش های بسیار باریکی هستند که برای برطرف کردن عیوب ظاهری زیر به دندان های واقعی ما متصل می شوند:

  1. کوتاه بودن دندان ها
  2. تغییر رنگ دائمی دندان ها به طوری که با روش هایی مانند بلیچینگ دندان قابل برطرف شدن نباشد
  3. وجود فاصله بین دندان ها
  4. کج بودن جزئی دندان ها
  5. ترک خوردگی، شکستگی و لب پر شدگی دندان ها

ونیرهای کاملا همرنگ دندان هستند و به دلیل اینکه تا حدی ویژگی های مینای دندان را دارند ظاهری نسبتا طبیعی دارند. ما دو نوع ونیر داریم و همانطور که در بخش قبل به آن اشاره هم کردیم، لمینت دندان و ونیر کامپوزیت ۲ نوع ونیر شناخته شده هستند.

بهترین و ارزان ترین روش اصلاح طرح لبخند

دلایل زیادی وجود دارد که چرا بیشتر مردم این روزها دوست دارند تا با کمک مواد رزین کامپوزیت دندان ها و طرح لبخند خود را زیباتر کنند. در ادامه به ۴ دلیل پرداخته شده و نشان می دهیم چرا چنین است.

برخلاف لمینت دندان که باید حتما در لابراتوار ساخته شود (به همین دلیل به آن ترمیم غیر مستقیم گفته می شود)، ونیرهایی که از جنس کامپوزیت هستند در مطب دندانپزشک و به صورت مستقیم ساخته و متصل می شوند. به خاطر همین به آن ها ترمیم مستقیم گفته می شود.

به عبارتی چون قرار نیست در لابراتوار برای شما کاری صورت بگیرد، هزینه گزاف و اضافی برای کامپوزیت ها نیز پرداخت نمی کنید. تمام کار نصب این ونیره در مطب دندانپزشک انجام می شود و بیشترین هزینه نیز برای دستمزد دندانپزشک در نظر گرفته می شود که البته از لمینت بسیار کمتر و تقریبا نصف است.

لمینت ها به جز اینکه در لابراتوار ساخته می شوند و هزینه لابراتوار نیز زیاد است، خودشان جنس خوبی دارند و به همین دلیل هزینه بیشتری نیز دارند. آن ها ماندگاری زیادی دارند، ظاهری کاملا طبیعی به لبخند می دهند و لبخند را به بهترین شکل اصلاح می کنند اما به دلیل همه این ویژگی ها هزینه بیشتری دارند.

لمینت دندان یک روش کاملا دائمی است و کسی که دندان هایش را لمینت می کند چون مینای دندانش تراش خورده تا آخر عمر میبایست لمینت داشته باشد. این یعنی  اگر یک زمانی لمینت آسیب ببیند باید حتما جایگزین شود  و هزینه جایگزین کردن لمینت زیاد است. اما ونیر کامپوزیت دندان حتی اگر آسیب ببیند هزینه جایگزین کردن و تعمیر آن کم است و در صورتی که از آن خسته شوید تنها کافیست که کامپوزیت را با کمک دندانپزشک از روی دندان بردارید.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ونیر کامپوزیت و اطلاح طرح لبخند به وسیله ونیر کامپوزیت در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و تواسته باشیم با این مطلب به اطلاعات شما اضافه کنیم.





:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: