لنت ترمز و جعبه فیوز
نوشته شده توسط : رعنا

لنت ترمز و جعبه فیوز اتوموبیل دو تا از اصلی ترین قطعات یدکی خودرو هستند. امروز در این مقاله قصد داریم تا شما را با این دو قطعه بیشتر آشنا کنیم و به شما بگوییم که این دو قطعه را، به عنوان لوازم یدکی کیا و هیوندای که بسیار با اهمیت هستند را باید از کجا تهیه کنیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

لنت ترمز

زمانی که خودرو میخواهد از توقف بایستد نیازمند یک اصطکاک قابل توجه است. وظیفه تولید این اصطکاک مستقیما برعهده سیستم ترمز است که آن هم نهایتا از لنت ترمز برای توقف استفاده میکند. لنت ها به محض اینکه ما پا روی پدال ترمز گذاشتیم به سمت دیسک ها فشرده شده و با ایجاد یک اصطکاک قابل توجه باعث کم شدن سرعت و در نهایت توقف کامل خودرو میشوند.

در خصوص طول عمر لنت ترمز هیوندای و کیا هیچ قانون نوشته شده خاصی وجود ندارد. طول عمر آن ها هرچند به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد اما بیشتر وابسته به شیوه رانندگی و راندن شما دارد. اما به صورت حدودی برآورد میشود که طول عمر هر لنت تا 80 هزار کیلومتر باشد و بعد از آن باید تعویض شود.

چگونه متوجه تمام شدن لنت ترمز شویم ؟

نکات زیر میتوانند به شما کمک کنند تا بفهمید چه زمانی نیاز به تعویض لنت ترمز کیا یا هیوندای دارید:

  1. چراغ هشدار
  2. وارسی چشمی ساده
  3. شنیدن صدای عجیب مثل خرخر از لنت
  4. کشیدن فرمان در زمان ترمز
  5. لرزیدن غیرعادی پدال ترمز

جعبه فیوز

جعبه فیوز در واقعا جعبه ای است که فیوزها و رله های (کلیدهای الکتریکی سریع) یک سیستم الکتریکی را در خود جای داده است. در کاربردهای خودرو معمولاً یک جعبه فیوز اولیه (که شامل موتور ولتاژ بالا و فیوزها و رله ها است) به همراه جعبه فیوز ثانویه که حاوی فیوزها و رله ها به لوازم جانبی است وجود دارد. اکثر وسایل نقلیه همچنین دارای جعبه فیوز داخل اتاق یا صندوق خودرو هستند که معمولاً در سمت راننده تعبیه میشود. این جعبه وظیفه کنترل بخش های داخلی اتاق را دارد.

در حالی که بیشتر پنل های فیوز طوری ساخته شده تا دوام زیادی داشته باشد، اما گاهی اوقات می توانند با مشکلاتی روبرو شده و در کارکرد وسیله نقلیه مشکلی ایجاد کنند. معمولاً یک جعبه فیوز مشکل دار چند علائم سده ایجاد می کند که می تواند در مورد مشکلات و مسائل احتمالی به راننده هشدار دهد. اگر شما نیز هر کدام از علائم زیر را در ماشین خود مشاهده یا احساس میکنید جهت بررسی دقیق به یک مکانیک خوب مراجعه کنید و در صورت لزوم خود را آماده تعویض و خرید جعبه فیوز داخل اتاق خودرو کنید.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در رابطه با لنت ترمز و جعبه فیوز، به خصوص در مورد خودرو های کره ای مثل هیوندای و کیا در اختیارتان قرار دهیم. اگر قصد تعویض هر کدام را دارید و نمی‌دانید باید آن قطعه را از کجا تهیه کنید تا از کیفیت و اصالت آن مطمئن باشید، پیشنهاد ما به شما استفاده از فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو می‌باشد. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.





:: بازدید از این مطلب : 181
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: