عوارض ارتودنسی و طول درمان آن
نوشته شده توسط : رعنا

امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در مورد عوارض ارتودنسی دندان و طول درمان آن به شما عزیزان ارائه دهیم. ارتودنسی یکی از بهترین راه ها برای درمان ناهنجاری های فک و دندان ها است. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات بسیار خوبی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

عوارض ارتودنسی

هرچند که نمی‌توان به موارد زیر عارضه گفت، اما برای  آگاهی بیشتر افراد ما تلاش کرده ایم که برخی از عوراض مهم درمان ارتودنسی را در این مقاله لیست کنیم. با 6 نوع از آن ها در ادامه آشنا خواهید شد.

تجربه اتصال دستگاه های ارتودنسی به دندان‌ها برای همه افرادی که تاکنون ارتودنسی نکرده اند کمی عجیب است. به دلیل اینکه دستگاه‌های ارتودنسی از همان ابتدا شروع به حرکت دندان‌ها می‌کنند، ممکن است افراد درد جزئی احساس کنند. که این طبیعی است و عارضه محسوب نمی‌شود.

درد ارتودنسی به دلیل وارد شدن فشار و نیرو از سمت سیم ارتودنسی به دندان ها و وادار کردن آن ها به تغییر موقعیت است.

با کمک داروهای ضد درد بودن نسخه به راحتی می‌توان این درد و ناراحتی را تسکین داد. افراد حتی ممکن است در ابتدای درمان احساس کنند که دندانشان لق شده است. اما این موضوع حقیقت ندارد و فقط یک احساس است به همین دلیل ما لق شدن دندان در طول ارتودنسی را اصلا جزء عوارض ارتودنسی دندان لیست نمی‌کنیم.

کاهش عوارض ارتودنسی با پیشرفت های امروزه

به لطف ورود تجهیزات مدرن و امروزی به حوزه دندانپزشکی امروزه بسیاری از عوارض ارتودنسی به شدت کاهش یافته و بیماران می‌توانند با خیال راحت تری درمان را شروع کرده و با موفقیت به اتمام برسانند.

برای مثال براکت های ارتودنسی دیمون در کمترین زمان ممکن و با حداقل درد و عوارض به شکلی موثرتر از براکت های سنتی دندان های بیماران را صاف، هماهنگ و منظم میکند. به همین دلیل اکثریت قریب به اتفاق بیماران امروزه بدون هیچ عارضه ای درمان های ارتودنسی را به پایان میرسانند.

طول درمان ارتودنسی

مراجعان و بیمارانی که تحت درمان ارتودنسی دندان قرار دارند در اغلب موارد دوست دارند که مدت زمان ارتودنسی آن ها کوتاه باشد. روش هایی وجود دارد که روند درمان را تسریع میبخشد اما شما چه بخواهید چه نخواهید باید برای دست کم 6 ماه و بیشتر تحت درمان باشید. ادامه مقاله را بخوانید تا درباره مدت زمان صاف شدن دندانها در ارتودنسی بیشتر بدانید

مدت زمان ارتودنسی با توجه به نیازها و انتظارات شخصی بیماران به طور تقریبی بین 6 الی 36 ماه  طول می کشد. و اینکه طول دوره درمان شما چقدر خواهد بود به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه با آن ها آشنا خواهید شد. در نظر داشته باشید که هر چه طول دوره درمان بیشتر شود هزینه ارتودنسی دندان نیز افزایش میابد.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در مورد ارتودنسی، عوارض آن و طول درمان آن در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. امیدواریم از مطالعه این مطلب لذت برده باشید و به اطلاعاتتان افزوده شده باشد.





:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: