ارتودنسی نامرئی و جویدن آدامس با ارتودنسی
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی یک درمان تخصصی برای اصلاح نا هنجاری های دهان و دندان است. امروز در این مطلب سعی داریم تا شما را با ارتودنسی نامرئی بیشتر آشنا کنیم و اطلاعات بسیار مفیدی را درمورد یکی از معضلات ارتودنسی یعنی جویدن آدامس با ارتودنسی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

ارتودنسی نامرئی

آمار و ارقام نشان می‌دهد از میان افرادی که ارتودنسی دندان انجام می‌دهند نزدیک به 30 درصد، افراد بزرگسال و بالای 20 سال هستند. و حدود یک سوم از این افراد، دوست ندارند کسی متوجه شود آن‌ها تحت درمان ارتودنسی هستند (با اینکه از خودِ درمان راضی هستند.) متخصصان ارتودنسی به این افراد و کلاً تمام مراجعانی که دوست ندارند دستگاه‌های ارتودنسی‌شان قابل توجه و در چشم باشد، ارتودنسی نامرئی را پیشنهاد می‌دهند که هم کارایی بالایی دارد و هم توجه زیادی را به خود جلب نمی‌کند.

همانطور که احتمالاً خودتان هم می‌دانید، یک متخصص ارتودنسی، سوای از اینکه دانش بسیار زیادی برای برطرف کردن ناهماهنگی‌های دندانی و فکی دارد، برای اینکه بتواند دندان‌ها را ردیف، تراز و منظم کند از دستگاه‌های ارتودنسی کمک می‌گیرد.

همچنین درمورد ارتودنسی از داخل نیز بیشتر بدانید.

این دستگاه‌ها را معمولاً بر اساس شکل و ظاهر و یا نحوه درمان دسته بندی می کنند. یعنی ما چند دسته بندی مختلف برای دستگاه های ارتودنسی داریم. مثلا ثابت یا متحرک بودن دستگاه‌ها، یک مدل دسته‌بندی رایج در دنیای ارتودنسی است. در این نوع نامگذاری (یا دسته بندی)، به استفاده از دستگاه‌هایی که در تمام طول درمان به دندان‌ها می‌چسپند، “ارتودنسی ثابت” و به استفاده از دستگاه‌های متحرک با قابلیت جابجایی نیز، “ارتودنسی متحرک” گفته می‌شود.

همه چیز را درمورد ارتودنسی رنگی بدانید.

یک زمانی هم هست که دستگاه‌ها را بر اساس قابل توجه بودن یا نبودن (نامرئی بودن یا نبودن) دسته‌بندی می‌کنند. در این مدل دسته بندی، به استفاده از دستگاه‌هایی که حین درمان قابل مشاهده هستند و دیگران به راحتی متوجه می‌شوند شما ارتودنسی کرده‌اید، “ارتودنسی مرئی” و به استفاده از دستگاه‌هایی که به سختی قابل مشاهده هستند، “ارتودنسی نامرئی” گفته می‌شود. در واقع در ارتدونسی نامرئی دستگاه هایی که برای صاف و منظم کردند دندان های شما استفاده می شوند چندان قابل توجه و در چشم نیستند گویی که اصلا که اصلا وجود ندارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد ارتودنسی دندان به روش خانگی، اینجا کلیک کنید.

جویدن آدامس با ارتودنسی

مراجعان و بیماران ما معمولا سوالات زیادی در خصوص نگهداری و مراقبت از ارتودنسی دندان از ما میپرسند. یکی از رایجترین سوالاتی که طی این سال ها از ما بارها پرسیده شده این است که آیا افرادی که ارتودنسی کرده اند میتوانند آدامس بجوند؟ آیا اینکار عواقب خاصی دارد؟ ما در این مقاله درباره جویدن آدامس و تاثیرات آن بر درمان ارتودنسی دندان مطالبی ارائه خواهیم داد.

سخن آخر

ما ماروز در این مطلب سعی کردیم تا همه چیز های مهم را درمورد ارتودنسی نامرئی و جویدن آدامس با ارتودنسی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. امیدواریم از این مطلب استفاده کرده باشید.

 





:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: