ارتودنسی لینگوال و متخصص ارتودنسی دندان
نوشته شده توسط : رعنا

ما امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در مورد ارتودنسی لینگوال در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و به شما بگوییم متخصص ارتودنسی دقبقا کیست و باید چه ویژگی هایی داشته باشد. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

ارتودنسی لینگوال چیست؟

در این مقاله به طور کامل درباره ارتودنسی لینگوال مطالبی ارائه شده است. چنانچه کنجکاو هستید که این ارتودنسی چیست و چگونه انجام می شود یا مزایا و معایب آن کدامند حتما این مقاله را بخوانید.

در اصطلاحات پزشکی و دندانپزشکی واژه لینگوال، اشاره به هرچیزی که نزدیک زبان یا در ارتباط با زبان دارد. مثلاً ما یک عصب داریم که کف دهان و زبان را عصب دهی می کند و به آن عصب لینگوال گفته می شود. یک روش ارتودنسی هم داریم که به آن لینگوال گفته می شود زیرا دستگاه ها (سیم وبراکت) در این روش نزدیک به زبان هستند، در سمت زبان هستند. در واقع برعکس “ارتودنسی ثابت” معمولی که دندان ها به جلوی دندان ها وصل هستند، در این روش دستگاه ها به پشت دندان متصل هستند به همین دلیل به این روش درمانی ارتودنسی پشت دندانی، لینگوال یا زبانی هم گفته می شود.

همچنین درمورد ارتودنسی دندان پنهان بیشتر بدانید.

تفاوت ارتودنسی معمولی و ارتودنسی لینگوال

همانطور که در بخش قبل اشاره کردیم، بریس های زبانی دقیقاً شبیه به ارتودنسی ثابت با بریس های فلزی معمولی هستند اما با یک تفاوت بسیار شاخص. ما بریس های معمولی را به سطح جلوی دندان ها متصل میکنیم. یعنی به راحتی دیده میشوند. اما ابتکار عمل در ارتودنسی لینگوال به این صورت است که بریس ها دیگر قابل مشاهده نیستند. چرا؟

چون ما آن ها را به سطح خلفی یا پشت دندان ها متصل میکنیم. این ترفند خودش نوعی ارتودنسی نامرئی است زیرا بدون اینکه کسی متوجه درمان شما شود بعد از مدتی دندان های شما صاف و یکدست میشوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد ارتباط بین کشیدن دندان عقل و ارتودنسی اینجا کلیک کنید.

متخصص ارتودنسی

لازمه معرفی یک متخصص که در زمینه‌ای مهارت، دانش و تخصص دارد، آشنایی با رشته تخصصی او است. به عنوان کسی که نیاز به درمان ارتودنسی دندان دارید، ابتدا بهتر است که با تعریف ارتودنسی دندان آشنا شده و در حد کافی بدانید این رشته چیست و چگونه به شما کمک می‌کند. ما در مقاله‌ای به صورت کامل و شفاف در خصوص این رشته دندانپزشکی اطلاعاتی برای مراجعان و بیماران نوشته‌ایم که بهتر است پیش از وارد شدن به مبحث اصلی، آن را در صفحه (ارتودنسی دندان) مطالعه کنید. اما اگر وقت کافی ندارید، می‌توانید به این تعریف کوتاه و خلاصه بسنده کنید.

“ارتودنسی دندان یک رشته تخصصی در دندانپزشکی است که به درمان یا اصلاح ناهنجاری‌های فکی و همچنین نامنظمی‌های دندان‌ها می‌پردازد “

درمورد عوارض ارتودنسی نیز بیشتر بدانید.

سخن آخر

قبل از هر چیزی اگر شما در کرج زندگی می‌کنید و به دنبال متخصص ارتودنسی در کرج می‌گردید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا حتما مقالات بیشتری را در زمینه ارتودنسی دندان از وبلاگ ما مطالعه کنید. امروز در این مطلب سعی کردیم تا علاوه بر آشنا کردن شما با ارتودنسی لینگوال، اطلاعات بسیار خوبی را نیز درمرود متخصص ارتودنسی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد.





:: بازدید از این مطلب : 349
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: